O akcie Grouponu byl velký zájem, získal 700 milionů dolarů

Americký prodejce slevových kuponů Groupon získal z primárního úpisu svých akcií 700 milionů dolarů. Odborníci byli přitom ke vstupu této internetové firmy na burzu spíše skeptičtí. Podíl, který firma k veřejnému obchodování uvolnila, je přitom menší než 5 procent. Investoři měli k dispozici 35 milionů akcií v ceně 20 dolarů za kus.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

slevy

slevy | Foto: Marián Vojtek

Investoři projevili o první veřejnou nabídku akcií Grouponu nebývalý zájem, firma musela vydat dokonce víc akcií, než původně chtěla. Poptávka také zvedla cenu jedné akcie - původně se měla obchodovat za 16 až 18 dolarů.

Groupon patří do takzvané druhé internetové vlny - mezi firmy, které mají za sebou velmi rychlý růst a investoři si slibují, že takto rychle budou růst i nadále.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Světa o druhé byl analytik společnosti Cyrrus Ondřej Moravanský

V době, kdy obecně ceny cenných papírů kvůli krizi padají, může být takový krok rizikový. Podle analytika společnosti Cyrrus Ondřeje Moravanského není načasování úplně nejvhodnější:

„Doba není příznivá, na druhou stranu ten úspěch, který Groupon má, je pro tuto chvíli pro firmu vítězstvím. Přeci jenom v dnešní negativní době zájem o akcie je, takže i když je načasování sporné, tak to vypadá, že je to úspěšná emise.“

Internetový prodej slevových kuponů je oborem relativně novým. Podle Moravanského o něm nemůžeme tvrdit, že je zavedeným:

„Je tam riziko nějakého horšího vývoje. Pokud jde o krátkodobý vývoj, tak pokud se podíváme na Linkedln, který vstupoval na burzu někdy v květnu, tak sice taky není úplně ošetřen negativní náladě na trzích, ale přeci jen je vcelku odolný, tam ten vývoj není úplně nejlepší, ale rozhodně není tak špatný, jako v jiných sektorech.“

Ondřej Moravanský si zatím nedovede představit, že by na burzu vstoupil někdo z řady českých slevových poskytovatelů, například jednička na českém trhu Slevomat:

„Celkově české firmy nejsou příliš zvyklé hledat kapitál na burze. Občas o tom mluví nějaká IT firma, ale rozhodně není zvykem, že by u nás firmy na burzu vstupovaly nějak rychle nebo rády. Slevomat a podobné věci na burze zas tak rychle neuvidíme.“

Barbora Kreuzerová, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme