O nejlevnější auto planety, indický Tata Nano, zákazníci nemají zájem

Nejlevnější automobil světa, indický Tata Nano, měl trhat rekordy v prodejích. Jenže řidiči o něj nemají zájem. Namísto očekávaného půl milionu zákazníků si ho loni koupilo jen několik tisíc lidí. Informoval o tom server e15.cz.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Levná verze

Levná verze | Foto: Tata Motors

Indická automobilka Tata představila vůz už v roce 2009. Projekt byl namířen hlavně na tamní zákazníky. Společnosti se podařilo navázat spolupráci i s některými evropskými dodavateli, jako je třeba Bosch.

Původně se auto mělo stát ideálním dopravním prostředkem pro rodiny, které si zatím vůz nemohly dovolit. Podnik chtěl prorazit i v Evropě a zcela ovládnout indický automobilový trh, to se ale nepodařilo.

Důvodem byla paradoxně nízká cena. Auto s nálepkou ‚nejlevnější vůz světa‘ se ze začátku prodávalo za sto tisíc rupií, v přepočtu zhruba 45 tisíc korun. Přestože se objevily i další modernější a dražší verze auta, zájem byl minimální.

Přehrát

00:00 / 00:00

O nejlevnější auto planety, indický Tata Nano, zákazníci nemají zájem. Natáčela o tom Zuzana Švejdová

„Pro Indy je auto obrovská investice, a pokud už ty velké peníze chtějí vydat, tak se jim nechce kupovat něco, o čem se říká, že je to to nejlevnější. V Indii má auto i sociální statut. Chtějí, aby působilo, a aby v okolí všichni viděli, že si auto mohou dovolit,“ říká šéfredaktor serveru autotablet.cz Vladimír Rybecký.

Indie patří k nejzajímavějším trhům automobilového průmyslu. Potenciál růstu si uvědomují i evropské automobilky včetně české Škody Auto, která tam vozy i vyrábí.

Přesto tam ale prodeje zatím výrazně nerostou, potvrzuje Vladimír Rybecký:

„Prodeje nových aut tam nerostly takovým způsobem, jak by se dalo předpokládat. Občas v Indii vyrábějí i další automobilky, čas od času se i pokoušejí dovážet auta z Indie do Evropy, ale zatím se to moc nedařilo. Naposledy se o to pokoušel například Hyundai.“

V Indii se vyrobí zhruba tři miliony aut ročně. Vůz Tata Nano měl být hlavně alternativou k mopedům a motorkám, které jsou v zemi nejžádanější. Ročně se jich v Indii vyrobí zhruba dvanáct milionů kusů.

Tata Nano | Foto: Jan Říha

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme