O švédskou automobilku Saab se prý zajímá Turecko

O rodinný klenot švédského průmyslu, výrobce osobních automobilů Saab, projevují zájem turečtí investoři. Saab se dostal do neřešitelných hospodářských problémů a švédský soud vyhlásil tento týden jeho bankrot.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Automobilka Saab (ilustrační foto)

Automobilka Saab (ilustrační foto) | Foto: Saab

Výrobu musela ztrátová automobilka Saab zastavit už letos v dubnu. O vyhlášení bankrotu společnosti Saab požádal nyní soud její nizozemský vlastník. Saab byl přitom dlouho považován za známku kvality. Do problémů se podle některých odborníků dostal hlavně proto, že neměl dostatečně atraktivní nabídku modelů. Soustředil se na movitější zákazníky a jeho vozy byly moc drahé.

„Saab vlastní dneska nizozemská společnost, vlastnili ho Američani, šel vlastně z ruky do ruky. Problém je v tom, že Saab si nikdy nenašel nějaké své místo. Tam, kde byl dřív, kde to byla omezená značka kvality bezpečnosti, se to už nepodařilo a myslím, že Generals Motors, který Saab vlastnil, se ho už nesnažil dát tam, kde byl,“ uvedl ve Stalo se dnes Ivan Hodač z Evropského sdružení automobilového průmyslu.

Přehrát

00:00 / 00:00

O budoucnosti automobilky Saab jsme ve Stalo se dnes mluvili s Ivanem Hodačem z Evropského sdružení automobilového průmyslu.

Připomněl, že podobně jako Saab se jako úzkoprofilové auto profiluje také Porche. Je ale podle něj někde úplně jinde. „Na úrovni Saabu pro úzkoprofilová auta dneska je těžko v Evropě a možná i na světě místo,“ dodal.

Turci podle něj nemají zájem o Saab z ekonomických důvodů, ale spíše z důvodů prestižních, nebo že chtějí zachovat značku. „Jsou tam také jisté technologie, možná by chtěli Saab vyrábět v Turecku, kde je velká výroba automobilů. Turecko vlastně začíná být automobilová velmoc,“ dodal.

Podle Hodače by byla škoda, kdyby značka Saab zanikla, podle něj je to značka, která má pořád místo v Evropě. „Která také něco znamená pro švédský i evropský automobilový průmysl. Ale bojím se, že začíná být už dosti pozdě,“ uvedl ve Stalo se dnes.

Martin Dorazín, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme