O třetinu víc vydělala v loňském roce skupina CME, majitel televize Nova

Mediální společnosti Central European Media Enterprises (CME), která v České republice vlastní televizi Nova a další stanice, vzrostl v loňském roce provozní zisk o téměř 30 procent na 122,8 milionu USD. K lepším číslům pomohly skupině hlavně vyšší příjmy z reklam a snížení nákladů.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Logo televize Nova | Foto: Tisková zpráva televize Nova

Televizi se podařilo snížit výdaje na program, a to i přes natáčení vlastních seriálů.

Udržela si také velkou sledovanost, která jí garantuje vysoké příjmy z prodeje reklamního prostoru.

Společnosti CME se daří i na americké burze - její akcie rostou o téměř 2,5 procenta. Ještě rychleji posilují na pražské burze, kde rostou o téměř 11 procent a jejich cena se vyšplhala na skoro 62 korun.

„Připomeňme, že v průběhu roku 2007, ještě před finanční krizí, se jedna akcie prodávala i za částku převyšující dva tisíce korun. Celkově ovšem hospodářské výsledky skupiny CME jsou poměrně slabé, firma se potýká s negativními dopady nezvládnuté expanze na trhy jižní a východní Evropy a stále se tak nachází z hlediska investorů ve velmi špatném stavu,“ říká Lukáš Kovanda, hlavní ekonom společnosti Roklen.

Hlavním akcionářem CME je americká mediální skupina Time Warner. Součástí CME je společnost CET 21, která drží licence na vysílání televizních stanic Nova, Nova Cinema, Nova Sport, Fanda, Smíchov a Telka. CME vedle Česka provozuje televize na Slovensku, v Bulharsku, Rumunsku, Chorvatsku a ve Slovinsku.

V divácké skupině starších 15 let se skupina CME stala nejsledovanější v Česku a ovládla skoro 31 procent trhu. Česká televize zaostala o 3 desetiny procenta. Nejvíce si ale loni polepšila skupina Barrandov, která si připsala téměř jeden procentní bod ve srovnání s rokem 2014.

Nejsledovanějším pořadem loňského roku byl jeden z dílů seriálu Policie Modrava, který vysílala televize Nova. Jeho průměrná sledovanost dosáhla 2,2 milionu diváků.

„S televizí je to podobné jako s ledoborcem, to jednou nastartujete a pak už se to valí celou dobu. Pokud neuděláte nějakou zásadní chybu, tak sledovanost udržíte. Jim se podařilo kdysi nabrat vysokou míru sledovanosti a televize je o zvyku, takže lidé u ní zůstávají spíš ze zvyku, než že by byli zvědaví na jejich nové programy,“ říká Daniel Köppl, šéfredaktor Marketing sales media.

Jen dobrá čísla ale vysílání nejstarší komerční televize v Česku necharakterizují. Skupina je známá i díky bývalému řediteli Adrianu Sarbuovi.

Rumunský mediální magnát a bývalý ředitel skupiny CME převzal otěže v roce 2009 – v době, kdy svět ovládala ekonomická krize. Skončil v roce 2013 a dnes čelí obvinění rumunské policie z údajné zpronevěry, praní špinavých peněz a navádění k daňovým únikům.

Barbora Benešová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme