Obchodníci zlevňují zimní oblečení a sportovní vybavení. Jde ale většinou o loňskou kolekci

Ceny zimního oblečení i sportovního vybavení padají rychle dolů. Podle průzkumu nezávislého spolku S-Test ale obchodníci zlevňují především zboží z loňské kolekce.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Povánoční slevy (ilustrační foto)

Povánoční slevy (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Podle zjištění S-Testu klesly ceny hlavně u skladových zásob zboží, které si mohli zákazníci koupit třeba už po předloňských Vánocích. Obchodníci se tak snaží uvolňovat sklady pro nové zboží.

„Má na to samozřejmě vliv i teplé počasí, respektive teplá zima. Je tam zajímavé to, že místo lyží se před Vánocemi prodávala hlavně kola a kolečkové brusle,“ říká mluvčí S-Testu Jiří Reichl.

Největší zásoby má podle zjištění S-Testu síť obchodů Sportisimo. Hodnota zboží v jeho skladech dosahuje až 2,5 miliardy korun.

Podle předsedy spolku S-test Jakuba Lorence právě zásoby lyží, o které i s ohledem na letošní teplou zimu letos nebyl moc velký zájem, plní sklady prodejců. Podle odhadů jich mají obchodníci ve skladech až 90 procent ročního prodeje. Odhadem to je na 20 tisíc párů lyží.

Slevy jsou ovšem často problematické, a to nejen při vánočních výprodejích. Lidé by si měli dát pozor na to, aby jim obchod slevu u pokladny opravdu účtoval. Mnohdy totiž lidé najdou na zboží slevu třeba 30 nebo 40 procent, jaká je ale výsledná částka, si sami musejí spočítat. A to je podle České obchodní inspekce jedno z nejčastějších pochybení prodejců.

Pozor při nákupu zájezdů

Vzhledem k tomu, že Češi už začínají přemýšlet o letních dovolených, měli by si dávat pozor i na to, u jaké z cestovních agentur a kanceláří si svůj zájezd kupují. Česká obchodní inspekce totiž v loňském roce zjistila porušení pravidel v celé třetině kontrolovaných cestovek a uložila jim pokuty v částce přesahující 700 tisíc korun.

Inspekce nejčastěji řešila neúplné nebo klamavé informace o uplatnění reklamace, a to včetně klamání o délce lhůty k jejímu podání.

Takové pochybení prokázali inspektoři při každé šesté kontrole. Někteří poskytovatelé služeb cestovního ruchu ale užívají i zakázané nekalé obchodní praktiky.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme