Obchodníky čekají kontroly předvánočního prodeje

Kontroly předvánočního prodeje se chystají na obchodníky. Stále je totiž častým problémem to, že prodejci lákají zákazníky například na velké slevy, kterým potom ale ceny zboží neodpovídají. Tento trend navíc podle údajů Sdružení obrany spotřebitelů nemizí.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

nákup

nákup | Foto: Jan Rosenauer

Prohřešků, kterých se obchodníci dopouštějí, může být celá řada. Sleva není u zboží třeba jasně vyznačená, a proto zákazník neví, jestli je cena už snížená, nebo ještě ne. U pokladny pak dojde na zbytečné dohady.

"Stalo se mi to, že jsem kupoval komponenty do počítače, kde byla oznamovaná velká sleva. K ceně, která už byla slevněná, tak se ještě připočítávala nějaká marže, která tu cenu původní dorovnávala," popisuje své zkušenosti jeden ze zákazníků.

Cena se slevou tedy musí být naprosto jasná, aby zákazník přesně věděl, co platí. U zboží musí být uvedená také ta cena, kterou zaplatí potom u pokladny. V případě problémů je podle Ivany Pickové ze Sdružení obrany spotřebitelů nutné situaci řešit přímo v prodejně. "V takové situaci je nejlépe se obrátit na vedoucího nebo majitele prodejny a upozornit ho, že tímto způsobem porušuje zákon," radí Picková.

Česká obchodní inspekce pak může k prodejci poslat kontrolu, případně mu dát pokutu. "Zákon na ochranu spotřebitele nám umožňuje dát pokutu až do výše padesáti milionů korun. Při úvaze o výši pokuty se přihlíží k povaze toho jednání," potvrzuje Martina Vyžrálková z České obchodní inspekce. Poslední možností je pak pro zákazníka soud.

Veronika Malá, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme