Obliba e-shopů stoupá. Při nákupu chtějí Češi vidět fotky a srovnávací údaje
Zákazníky e-shopů zajímají především fotky zboží a jeho dostupnost. Vyplývá to ze studie Asociace pro elektronickou komerci. Lidé, kteří využívají virtuální obchody také chtějí znát co nejvíc technických údajů, podle kterých mohou výrobky srovnávat.
Před několika variantami platby dávají přednost bohaté fotogalerii. Nezanedbatelné jsou pro zákazníky také nabídky dopravy zdarma a dostupnost zboží na skladě.
„Obchodník například podle této studie nemusí tolik investovat do různých možností plateb, ale měl by třeba víc investovat do toho, aby měl na skladě co nejvíce zboží. Podobné to třeba je, že zákaznické hodnocení a komentáře nejsou pro zákazníka tak důležité jako třeba vícero fotografií u zboží,“ vysvětluje výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška, jak by mohli obchodníci s výsledky naložit.
Sortiment, který lidé přes internet nakupují, se mění. Zatímco dříve nakupovali zákazníci především výpočetní techniku a elektroniku z důvodu nižších cen a lepšího srovnání parametrů, sortimentem dneška je takzvané rychloobrátkové spotřební zboží.
Stoupá tak podíl prodeje drogistických produktů, oblečení a sportovního vybavení.