Obliba e-shopů v Česku stále stoupá. Zákazníky lákají na dopravu zdarma a dostupné zboží
Doprava zdarma a dostupnost zboží na skladě. To jsou informace, které nejvíc zajímají zákazníky e-shopů. Ze studie Asociace pro elektronickou komerci také vyplývá, že zaručeným lákadlem jsou i fotky a srovnávací údaje. Podle nich pak lidé vybrané zboží porovnávají.
Obliba e-shopů celkově roste a s tím se mění i sortiment zboží.
„Dříve nakupovali hlavně výpočetní techniku a elektroniku, především z důvodu nižších cen a lepšího parametrického srovnání. Dnes zákazníci nakupují rychloobrátkové zboží. Stoupá podíl kosmetiky a drogerie, oblečení nebo sportovního vybavení,“ podotýká výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.
Lidé také chtějí znát co nejvíc technických údajů, podle kterých mohou výrobky srovnávat. A například před několika variantami platby dávají přednost bohaté fotogalerii.
„Obchodník například podle této studie nemusí tolik investovat do různých možností plateb, ale měl by více investovat do toho, aby měl na skladě co nejvíce zboží. Podobně to je u zákaznických komentářů, které nejsou pro zákazníka tak důležité jako fotografie a vícero fotografií u zboží,“ dodává Vetyška.