Od poloviny prosince ubyde 200 vlaků denně

Nové jízdní řády platné od poloviny prosince by neměly nijak zásadně překvapit cestující ve vlacích. To slibují České dráhy. Ty dnes oznámily, že rozsah osobní dopravy bude v roce 2004 přibližně stejný jako letos. V příštím roce bude po železnici jezdit denně o 200 vlaků méně než letos, dopravní obslužnost se tím ale podle drah nezhorší. V novém grafikonu se už neobjeví některé ztrátové a málo využívané spoje, na druhé straně ČD slibují, že přibudou vlaky hlavně v místech, kde je vysoká poptávka.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

soukromý vlak

soukromý vlak | Foto: Jan Rosenauer

"Bude zrušen vlak Comenius do Budapesti a bude nahrazen na našem území jiným spojem. Největší novinkou bude nasazení našeho českého Pendolina. Chtěli bychom ho nasadit ve zkušebních jízdách do Drážďan do Vídně a očekáváme, že v trase Drážďany-Vídeň budeme mít úsporu až 51 minut."

Regionální osobní přeprava má v příštím roce klesnout o 0,4 procenta. Přesto v některých regionech, kde se železnice stala páteří dopravního systému, budou vlaky jezdit během dopravní špičky v desetiminutových intervalech, tvrdí generální ředitel Českých drah Petr Kousal. "Zejména hovořím o Středočeském a Jihomoravském kraji a trati Plzeň Klatovy."

Narozdíl od osobních a spěšných vlaků se zvýší počet vypravovaných rychlíků, expresů a souprav Eurocity, a to o 1,5 procenta.

Zatím ale neexistuje smlouva o tom, které případné ztráty z osobní přepravy uhradí objednavatelé, tedy Ministerstvo dopravy a kraje. "Pokud je zde objednávka státu, tak bude zaplacena. Pokud nebude zaplacena, budeme muset vyvodit, zda tyto spoje nejsou v rámci našeho podnikatelského záměru přínosné, a tím pádem z naší strany hrazené. Pokud se vyskytnou spoje, které byly objednané státem, a jsou ztrátové, půjdeme samozřejmě do jejich redukcí."

Markéta Kaclová, Michal Fila Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme