Odboráři v automobilce Škoda se s firmou dohodli na zvýšení mezd

Odboráři v největší české automobilce Škoda Auto se dohodli s firmou na růstu mezd. Detaily dohody ale zatím tají. Kolektivní smlouva je před podpisem. I když vedení automobilky od rána zarytě mlčí, předseda odborového svazu KOVO Josef Středula potvrdil informaci, že došlo k dohodě mezi oběma stranami.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škoda Fabia RS II | Foto: Škoda Auto

Přesná čísla o výši tarifů či dalších výhod pro zaměstnance největší české automobilky ale neuvedl.

Vedení firmy zatím informaci o dohodě i průběh včerejšího vyjednávání nechce komentovat.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportérka Jana Huzilová sleduje situaci ve Škoda Auto

Dohodu podle odboráře Středuly odbory a vedení automobilky uzavřely už ve středu. Dnes ale ještě musela projít schvalovacím procesem na obou stranách. Zástupci odborových organizací dnes také dohodu projednali se svými zaměstnanci.

Zasedaly jednotlivé výbory odborových organizací, které její obsah potvrdily. Podle Středuly byl mezi firmou a odbory uzavřen takzvaný sociální smír

Firma přišla podle odborářů s několika nabídkami, ti je ale všechny smetli ze stolu. Dohodli se snad jen na příplatcích za práci přesčas, práci ve ztížených podmínkách a také na penzijním připojištění.

Více peněz za přesčasy

Hlavní návrhy firmy pro ně byly nepřijatelné. Nelíbila se jim práce ve směnných modelech, které sice neodmítali, ale požadovali za ně náležité finanční ohodnocení.

Příplatky za sedmnácti a osmnáctisměnný model jim nestačil. U prvního požadovali za hodinu navíc 16 korun, u druhého 18 korun. Firma jim nabídla šest a dvanáct korun.

Nezdál se jim ani firmou nabídnutý růst tarifů o 3 a půl procenta, byl pro ně nedostatečný. Chtěli sedm procent. Nestačil ani variabilní roční bonus – zhruba 7 a půl tisíce, požadovali deset tisíc korun. Také se jim nezamlouvala jednorázová platba 3 tisíce korun.

Odboráři nebyli spokojeni ani s tím, že je firma málo informuje o zavádění nových modelů. Uvažovali dokonce o zastavení některých výrobních provozů, například lisoven.

Středula: Blýskání na lepší časy

Nyní se jim ale podle předsedy odborové organizace KOVO Josefa Středuly blýská na lepší časy. Josef Středula ale řekl médiím, že jakmile skončí hospodářský rok 2011 a bude-li úspěšný, někteří zaměstnanci se mohou přiblížit až k dvoucifernému nárůstu.

V loňském roce se obě strany dohodly na růstu tarifních mezd o 2,7 procent. Průměrný plat tarifních zaměstnanců je 32 tisíc korun, v dělnických profesích přes 28 tisíc.

Ve Škoda Auto pracuje nyní 24 tisíc kmenových zaměstnanců.

Jana Huzilová, mz Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme