Dovoz ojetých osobních aut klesl o 16 procent. Průměrné stáří ojetin je zhruba deset let
Dovoz ojetých osobních aut za devět měsíců klesl o 16 procent na 114 493 aut. Důvodem jsou především omezení kvůli koronaviru, nicméně pokles byl o šest procentních bodů nižší než v pololetí. Pokles byl zároveň mírnější než u prodeje nových vozů, kde propad přesáhl 22 procent. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců aut.
Průměrné stáří dovážených ojetin se za poslední čtvrtletí zvýšilo o 0,1 roku na 10,7 roku, přičemž podíl vozidel starších deseti let činí 53,6 procenta. Vozy starší 15 let tvořily více než pětinu dovozů.
Nejdováženější značkou je tradičně domácí Škoda s 25 207 vozy, následuje Volkswagen s 24 180 auty. Třetí skončil Ford se 10 041 dovezenými ojetinami. Na dalších místech jsou BMW a Audi s 6067 respektive 5314 vozy.
Prodej aut za devět měsíců klesl o 22 procent. Nejlépe si vede Škoda s nejprodávanějším modelem Octavia
Číst článek
Češi si za tři čtvrtletí dovezli rovněž 61 Ferrari, 19 Lamborghini, 40 ojetých Maserati, 12 vozů Aston Martin a 20 vozů Rolls-Royce. Zároveň se do Česka vrátilo 12 vozů Tatra a jedna Praga.
„Oproti loňsku stále chybí 21 500 vozů, které se nedovezly. Tento pokles se spolu s výpadkem ve výrobě a podeji nových aut podílí na nedostatku i tím i na růstu cen tuzemských ojetin. Z hlediska stavu domácího autoparku je menší příliv ojetin pozitivní, protože se sem dostalo méně nekvalitních a podvodně vylepšených starých vozů. V září se ovšem propad zastavil, a tak je otázkou, jestli naopak nebudeme svědky raketového nárůstu, jako se to stalo již minulý měsíc v Polsku,“ podotkl provozní ředitel sítě AAA Auto Petr Vaněček.
Prodej nových osobních aut se od ledna do září snížil o 22,4 procenta na 148 319 vozů.