Olympijské hry by měly vylepšit pošramocenou image Londýna

Necelé dva měsíce po nepokojích v ulicích Londýna se město stále obává o svoji image. Záběry vyrabovaných obchodů a chaosu v ulicích podle některých expertů dokonce mohou mít vliv i na úspěch olympijských her, které Londýn hostí v příštím roce. Jiní naopak tvrdí, že to budou právě hry, co dá šanci na nepokoje zapomenout a vytvořit nový, atraktivní obraz města. Jak přitom Romanu Chlupatému v Londýně řekla generální ředitelka agenury FITCH Lois Jacobsová, důležitý bude už slavnostní začátek. Autorka úvodních ceremoniálů olympiády v Pekingu a v Aténách přitom připomněla, že ne vždy jde vše podle plánu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Generální ředitelka agenury FITCH Lois Jacobsová

Generální ředitelka agenury FITCH Lois Jacobsová | Foto: www. fitch.com

To jsou tedy povedené, zapamatovatelné momenty. Jsou podobné události, které, alespoň podle vás, hry a nebo přinejmenším zahajovací ceremoniál naopak pokazily?

Přehrát

00:00 / 00:00

S generální ředitelkou agenury FITCH Lois Jacobsovou mluvil v Londýně Roman Chlupatý

No tak je nemálo příkladů toho, kdy se věci nezdařily. A když na ně myslím, skoro začnu hyperventilovat. Důležité je, aby to nebylo tak nápadné, alespoň z pohledu diváka. Ale ono to nakonec často vidět je. Obecně je možné říci, že se mohou pokazit dvě věci. Respektive, jsou dvě kategorie věcí, které se mohou pokazit.

Zaprvé, celé poselství prostě může být špatně; váš příběh nefunguje a vám se tak nepodaří navázat kontakt s publikem. Přitom právě navázat kontakt s diváky je velmi obtížné. Na stadionu máte až 100 tisíc lidí. Miliardy pak sedí před televizními obrazovkami. No a vy musíte přijít s rekvizitami, jazykem a příběhem, kterému diváci u televize porozumí. Ale zároveň musí uchvátit lidi přímo na místě. Protože pokud se vám to nepovede, odrazí se to na atmosféře a to bude v televizním přenosu také patrné. Proto si musíte dát pozor a přemýšlet o obou skupinách.

To je tedy první kategorie možných katastrof; a ta druhá?

Pak máme technické věci, které se mohou pokazit. A to se bude v divadle stávat vždy. Zvlášť když máte pouze jeden pokus. Už proto, že si v podobných případech vymyslíte spoustu zbytečností, kde je to jen možné. To na jednu stranu. No a na tu druhou platí, že jednou z věcí, kterou pro úspěšný ceremoniál potřebujete, je odvaha. A pokud ji máte, objeví se ve scénáři jedno nebo dvě nebezpečná místa, kde, když se věci pokazí, to bude prostě vidět. Což se v minulosti také stalo. Ale i přesto je třeba se neustále snažit a neustále posouvat limity, protože bez toho se to stane nudné. A lidé chtějí show.

Dejte nám příklad něčeho, co se nepovedlo a ovlivnilo to úspěch celých her.

Tak v Atlantě. Klíčová pro každý olympijský ceremoniál je promenáda sportovců. Některým lidem se líbí. A sportovci – ono je to vlastně pro ně. Promenády se jich zúčastní zhruba 10 tisíc a teoreticky by měla trvat zhruba hodinu a půl. Už z toho je jasné, že jde o velmi komplikovanou věc. No a v Atlantě byly problémy s dopravou, věci se zasekly a promenáda trvala tři a půl hodiny. To bylo špatné pro sportovce, z nichž mnozí den poté soutěžili. Bylo to hrozné pro diváky, kteří na stadiónu seděli nějakých devět hodin. A byla to katastrofa pro média, protože těm to nabouralo vysílací schéma. To byl tedy nepříliš povedený start. A ani celé hry v Atlantě nakonec nebyly považovány za příliš úspěšné.

Roman Chlupatý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme