Opel se nemusí vyhnout ani řízenému bankrotu

Za nedostatečné označil všechny tři nabídky na převzetí automobilky Opel německý ministr hospodářství Karl Theodor zu Guttenberg. Podle něj by za stávající situace byl nejlepší řízený konkurz pod ochranou soudu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vrátnice do automobilky Opel | Foto: Jiří Hošek

Ministr Guttenberg postrádá záruky toho, že se peníze německých daňových poplatníků nerozkutálejí do ztracena. Listu Bild am Sonntag politik bavorské CSU řekl, že spolková vláda není v situaci, kdy by si automaticky musela vybrat jednu ze tří nabídek.

Guttenberg se domnívá, že pokud by pochybnosti ohledně plánů společností Fiat, Magna a Ripplewood přetrvávaly, byl by nejlepším řešením řízený bankrot. I ten by prý Opelu mohl otevřít šance do budoucna. Guttenberg se na rozdíl od některých svých kolegů odmítl vyjádřit k tomu, jakou koncepci považuje v současné chvíli za nejlepší.

Italský Fiat mezitím svou nabídku vylepšil. V Německu chce přinejhorším škrtnout 2000 pracovních míst. Poskytnuté státní garance by pak Fiatem nově vytvořená evropská automobilka využívala maximálně po dobu pěti let.

Milan Kopp, Jiří Hošek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme