Organizátoři ankety Absurdita roku začali přijímat nominace

Až do září mohou lidé posílat své tipy na absurditu roku. Podnikatelé tak mohou znovu upozornit na různé překážky, které jim podle nich zbytečně komplikují činnost. V září vyberou organizátoři z nominací sedm největších absurdit a lidé o nich budou moci hlasovat.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Formuláře

V předcházejících ročnících to vždy dopadlo tak, že se podařilo tu vítěznou absurditu roku zrušit. Anketu oceňují i zástupci podnikatelů. Na otázku v čem je její význam, odpověděl viceprezident Hospodářské komory Jan Wiesner:

Poněvadž vždycky meziročně se něco udělá a něco vyřeší. Bohužel velice málo. Ale myslím, že i tato anketa přispívá k tomu, že aspoň to málo se dotáhne dokonce,“ uvedl.

Přehrát

00:00 / 00:00

Organizátoři ankety Absurdita roku začali přijímat nominace. Podrobnosti od Jitky Hanžlové v Odpoledním Radiožurnálu.

Místopředseda představenstva Asociace malých a středních podniků Karel Havlíček zdůraznil, že zejména nejmenší podnikatelé se musí potýkat s obrovským množstvím naprostých zbytečností v současné době, která není jednoduchá pro podnikání.

„Podnikatel musí shánět velmi náročně zakázky, musí shánět financování, postarat se o personál, což neříkám, že je nějaká mimořádná zátěž, to je prostě život podnikatele. K tomu musí ještě administrovat a ztrácet čas nad mnohými zbytečnostmi - a to je obrovská škoda,“ uvedl.

Podle majitele firmy Farmet Karla Žďárského je podnikání o velké odpovědnosti a rozhodování. „O tom - být sám na řadu problémů. A pak skutečně vadí ty banální administrativní kroky. Například mnohokrát zmiňovaná kniha jízd byla sice zrušena, ale jen pro malé živnostníky. Já ji stále píši a je to absurdní,“ řekl.

Anketa jako opora pro argumenty MPO

Náměstek ministra průmyslu a obchodu Martin Tlapa vidí význam ankety Absurdita roku v tom, aby přinášela témata snižování administrativní zátěže pro podnikatele jako témata vlády.

„Aby ministerstvo průmyslu a obchodu mělo oporu v tom, že podnikatelům vadí předpisy, nařízení, směrnice, které se přijímají a v řadě případů zatěžují podnikatele,“ vysvětlil Tlapa.

Podle něj by se administrativní zátěž firem a podnikatelů měla letos snížit o sedm procent. Souvisí to se závazkem vlády snížit do roku 2010 20 podnikatelských aktivit.

Díky odstraňování zbytečné byrokracie už podnikatelé ušetřili bezmála 10 miliard korun, ale prostor, jak zjednodušit život podnikatelům, je stále ohromný.

Jitka Hanžlová, Katarína Brezovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme