‚Potravinový patriotismus.‘ Zákazníci e-shopů si žádají čerstvou a českou zeleninu i ovoce

Nakoupit ovoce a zeleninu do několika hodin od sklizně a od lokálních dodavatelů si žádá podle internetových prodejců stále více zákazníků. E-shop Rohlik.cz kvůli tomu rozšiřuje službu Čerstvě sklizeno, která umožňuje doručit například české jahody, třešně nebo salát zhruba šest hodin od sklizně. Počet zákazníků, kteří řeší informace o původu potravin, patří k těm nejvyhledávanějším i na konkurenčním e-shopu Košík.cz.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ovoce, třešně, úroda, sklizeň, sadaři, sad

Nakoupit ovoce a zeleninu do několika hodin od sklizně a od lokálních dodavatelů si žádá podle internetových prodejců stále více zákazníků (ilustrační snímek) | Foto: Tomáš Kopecký | Zdroj: Český rozhlas

Podle nedávného spotřebitelského průzkumu výzkumné společnosti Response Now se o původ potravin na Rohlik.cz zajímá až 84 procent dotázaných a 57 procent jich dává přednost domácím produktům před dovozem ze zahraničí.

Prodej od domácích farmářů e-shopu meziročně narostl o 60 procent. To, že lidé stále častěji přemýšlejí o vzdálenosti, kterou jejich zboží musí „ujet“, než se dostane do obchodu, potvrzuje ředitel e-shopu Košík.cz Tomáš Jeřábek.

Každý sedmý Čech nakupuje jídlo přes internet. E-shopům však chybí kapacity, zkouší proto inovace

Číst článek

„Tento trend dokonce získal označení potravinový patriotismus a má svou logiku - proč kupovat například dovážené ovoce nebo zeleninu, když můžete mít místní“ řekl Jeřábek. Dodal však, že pokud jde o takzvaný potravinový mainstream, vyžadují Češi i jinou než českou nabídku.

Úspěch podle něj mají například britské a německé potraviny nebo středomořské speciality. Služby obou e-shopů využívají hlavně zákazníci větších měst.

Slevy nejdůležitější

Agentura Nielsen a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR minulý týden uvedly, že české spotřebitele obecně až ze 74 procent však ovlivňuje výše cen a slevy. Volba lokálního produktu se umístila se 47 procenty až na posledním místě.

Český zákazník podle svazu nicméně očekává, že na pultech bude české zboží dostupné a je připraven si za něj připlatit. Navíc obchodní řetězce jsou podle svazu motivované tyto tužby uspokojit.

Mluvčí hypermarketu Globus Rita Gabrielová řekla, že na něj obracejí s nabídkou i samotní dodavatelé. „Lokální farmáři nám dodávají plody přímo do nejbližšího hypermarketu. Dobrým příkladem může být již několikaletá spolupráce s farmou Fytos z Vlkova na Nymburku, ze které jako jediní odebíráme a prodáváme patentovanou českou odrůdu jablek Opal,“ uvedla.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme