Pendolino zrychlí cestu do Ostravy téměř o hodinu
Cesta po železnici z Prahy do Ostravy bude od poloviny prosince trvat o hodinu méně těm, kdo se svezou Pendolinem. Rychlovlak začne jezdit na této trase šestkrát denně od poloviny prosince. Pasažéři zaplatí za jízdenku necelých pět set korun ve 2. třídě a šest set korun v 1. třídě.
Podle ředitele Českých drah Josefa Bazaly urazí Pendolino trasu mezi Prahou a Ostravou rychleji než současný nejrychlejší spoj Manažer a o více než 50 minut rychleji než jiné rychlíky.
"Měli bychom se dostat pod tři a půl hodiny. Myslím si, že v současné době nebude konkurenční druh dopravy schopen nabídnout rychlejší spojení," řekl Bazala.
Vlak do Ostravy bude v prvním roce vyjíždět přibližně ve dvouhodinovém intervalu z Holešovického nádraží, po dokončení rekonstrukce tzv. Nového spojení pak z Hlavního nádraží v Praze. Zastavovat bude v Pardubicích, Olomouci, Ostravě-Svinově a Ostravě hlavním nádraží.
Na spoj SuperCity Pendolino z Prahy do Ostravy bude nutná místenka, která je zahrnuta v celkové ceně. Při využití slev například kilometrické banky nebo zákaznické karty si cestující místenku bude muset koupit za 200 korun. Jednosměrné zákaznické jízdné bude ve 2. třídě stát včetně místenky 460 korun.
Vedle spojů do Ostravy nasadí ČD Pendolina od 11. prosince také na trasu z Prahy do Vídně a Bratislavy. Vlaky pojedou z Prahy přes Českou Třebovou a Brno do Břeclavi. Během dne budou poté dva vlaky pokračovat do Vídně, jeden do Bratislavy a jeden skončí jízdu v Břeclavi. V současnosti jedou nejrychlejší vlaky do Brna 2.40 hodiny, Pendolino by se mělo blížit k 2.20 hodiny.
Do Olomouce bude vlak jezdit za 2.30 hodiny. Po dokončení koridorových staveb například na spojovací větvi železničních koridorů mezi Českou Třebovou a Přerovem by se cesta do Ostravy měla zkrátit zhruba na tři hodiny, do Olomouce asi na 2.10.
České dráhy v současnosti vlastní tři ze sedmi objednaných souprav Pendolino. Čtvrtý vlak je v Česku, zatím ho však vlastní výrobce. Podle Bazaly se ke konci chýlí homologační testy, a ČD proto zřejmě v říjnu převezmou i další vlaky, které dosud čekají u italského výrobce.