Peníze lásku nezaručí, říkají klienti seznamek. I tak za služby utrácejí desítky tisíc

Češi v posledních letech stále víc využívají seznamovací agentury. Nejčastěji zaplatí za služby do 12 tisíc korun. V porovnání se světem patříme k levnějším zemím – v zahraničí stejná služba vyjde na 12 tisíc euro. Ne vždy je ale sdílení osobních dat u agentur bezpečné.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dívka z notebookem

Dívka z notebookem | Foto: Creative Commons Zero, Pexels

Boom seznamovacích agentur je v posledních letech znatelný. Třeba firma Náhoda vznikla před pěti lety a v databázi má už 19 tisíc klientů. Lidé za služby zaplatí od několika stovek až po desítky tisíc korun.

„Ve chvíli, kdy jdete do životní inventury, tedy zkušený kouč s vámi pracuje půl roku, tak to může být 30,40 nebo 50 tisíc,“ říká majitelka agentury Veronika Vinterová.

Přehrát

00:00 / 00:00

V Česku stoupá obliba seznamovacích agentur. Tématu se věnovala Barbora Kladivová

Jenže ani velké peníze nezaručí velkou lásku. To potvrzuje například 43letá Martina: „Nevyšlo z toho nic pozitivního, maximálně dvě kamarádství.“

Naopak bez poplatků můžou lidé na internetu svěřit své soukromí takzvaným chatům. Třeba databáze Lidé.cz má 80 tisíc registrovaných uživatelů. „Mezi šestou až desátou hodinou večerní míváme online okolo 10 tisíc lidí,“ říká Marek Vacek, produktový manažer služby.

Podle psychologa Petra Šmolky zažívají seznamky velký boom i kvůli tomu, že lidé manželství oddalují a chybí jim příležitosti, kde se seznámit.

„Školu už mají za sebou, do tanečních nechodí. Pak zbývá zaměstnání, tam už většinou bývají partneři přebraní,“ vysvětluje Šmolka.

Pozor na bezpečnost

Byznys seznamovacích agentur se ale letos v létě otřásl v základech. Americké internetové seznamce Ashly Madison hackerská skupina ukradla citlivá data u 39 milionů uživatelů včetně jejich mailových adres a čísel kreditních karet.

Po zkušenostech se tak seznamovací agentury snaží víc zabezpečit soukromí svých klientů.

„I v naší interní databázi všichni klienti figurují pod přezdívkami, v databází není ani jeho emailová adresa, ani telefon,“ říká Kristýna Mertlová z agentury Date 2k.

I přesto by podle IT odborníků měli být lidé opatrní a rozmyslet si, jaké údaje agenturám poskytují.

msk, Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme