Penzijní fondy odmítnou tisíce klientů, kteří chtěli přestoupit ke konkurenci
Část klientů penzijních fondů, kteří letos chtěli přestoupit k jinému fondu, odejde s nepořízenou. Řada výpovědí doručených fondům na konci února na poslední chvíli je totiž nekompletní, obsahuje chyby nebo došla pozdě.
„Řada těch žádostí je vyplněna nesprávně, nedostatečně, nebo byla podána po termínu,“ vysvětluje šéf Asociace penzijních fondů Jiří Rusnok.
Jeho slova potvrzuje Petr Brousil z Penzijního fondu České pojišťovny: „Mezi hlavní nedostatky chybných žádostí patří především absence úředně ověřeného podpisu na dokumentech.“
„Další takovou velmi častou chybou je nekompletní dokumentace, některé formuláře chybějí. K převodu byly potřeba dva: žádost o převod, kterou podepisoval klient, a pak souhlas toho penzijního fondu, kam je klient převáděn. Pokud oba tyto formuláře nedorazily, žádost nebylo možné přijmout,“ dodává.
Penzijní fond České pojišťovny v současné době eviduje několik set neplatných žádostí o převod do jiného penzijního fondu.
„V průběhu následujících týdnů klienti, u nichž není možné uskutečnit převod, budou informováni dopisem. Ten dopis bude rovněž obsahovat důvody, kvůli kterým nemohl být převod uskutečněn,“ informuje Brousil.
Penzijní fond letos změnilo zhruba 100 tisíc účastníků penzijního připojištění. Termín pro přestup ke konkurenci, při udržení stávajících výhodných podmínek, byl 28. února.