České pivovary zažily úspěšnější léto, než bylo loňské. Vyhráno ale nemají, lidé se do hospod vrací pomalu

Českému pivu se v létě dařilo. V meziročním srovnání ho v srpnu pivovary uvařily o téměř dvě procenta víc. Vyplývá to z dat Českého svazu pivovarů a sladoven. Do hospod a restaurací ale na pivo stále chodí méně lidí než před vypuknutím pandemie koronaviru.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Českému pivu se v létě dařilo. V meziročním srovnání ho v srpnu pivovary uvařily o téměř dvě procenta víc (ilustrační foto) | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

Navzdory aktuální statistice nelze konstatovat, že by se pivovary dostaly z nejhorší situace. Meziroční růst porovnáváme s létem 2020, které bylo kvůli protikoronavirovým omezením opravdu špatné. Růst produkce proto až tak překvapivý není.

Bývalý panský pivovar v Rožmberku nad Vltavou bude opět vařit pivo. Začíná zásadní obnova objektu

Číst článek

Spotřeba je dál ovlivněná tím, že lidé se na pivo do hospod a restaurací vrací jen velmi pomalu. Ve srovnání s loňským rokem se v nich vypilo o téměř procento méně piva. Nejméně klientů, kteří přijdou na pivo, pociťují hlavně turistická města – Praha nebo Český Krumlov.

Naopak na jiných místech se čepovanému pivu dařilo. „Tam, kde byli orientováni na cizojazyčnou klientelu, tak stále mají problémy s naplněním kapacit. Naopak místa, kam se Češi rádi vrací – bylo to vidět přes léto – Krkonoše, obecně hory – naopak lidí bylo dost, kteří chodili do hospod,“ řekl Radiožurnálu Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven.

Pivo tak pijeme hlavně doma a také například na výletech, na cestách nebo chalupách. Třeba produkce piva v plechovkách se zvýšila o jednu pětinu. Plechovkám se daří už několik let. Po lahvích a sudech jsou tak třetím nejoblíbenějším obalem na pivo a jejich podíl na celkovém výstavu piva v Česku tvoří už 15 procent.

Plzeňský Prazdroj přišel na tržbách o miliardu. V Česku mu prodej klesl, v zahraničí se naopak zvýšil

Číst článek

Do obchodů začaly dodávat i malé pivovary. V koronakrizi musely rychle reagovat na situaci, a tak začaly stáčet například do plastových lahví. Nově tak lidé můžou najít v obchodech i piva od těch nejmenších regionálních pivovarů a dávají tak šanci i nováčkům v oboru.

Jedním z nich je i Pivovar Choceň, který začal vařit pivo v červenci letošního roku. „Podpora prodeje v maloobchodních prodejnách a dosah v rámci nějaké oblasti nejenom Chocně je naprosto nenahraditelný. Takže jsme to opravdu využívali od prvního týdne,“ popsal spolumajitel Jiří Kutlvašr.

V pivotékách regionálních obchodů tak můžou lidé najít i piva z pivovarů Clock Potštejn, Neratov nebo Rampušák Dobruška.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme