Pivovaru Anheuser Busch - InBev rostou prodeje i zisky
Krize nekrize, pivo se pije. Alespoň na první pohled to potvrzují dnes zveřejněné výsledky největší světové pivovarnické skupiny Anheuser Busch - InBev. Ta ve druhém čtvrtletí prodala v porovnání se začátkem roku o 2 procenta více piva.
Belgicko-americký Anheuser Busch - InBev i díky tomu vykázal zisk 1,44 miliardy dolarů, což je o 310 milionů více než od ledna do března.
Podobně by se podle analytika společnosti Cyrrus Karla Potměšila mohlo dařit i dalším světovým pivovarnickým skupinám. Řekl to v rozhovoru na Rádiu Česko.
„Ti velcí hráči vykazují podobné trendy v hospodaření, to znamená, měli by být schopní vykázat zajímavé výsledky všichni z nich, protože také všichni působí na těch rostoucích rozvíjejících se trzích.“
Podle některých expertů je klíčem k úspěchu Anheuser - InBev brazilský trh a obecněji rozvíjející se země. Podle Potměšila jde o trend, který je třeba brát v potaz a který i po krizi vytrvá.
„Rozvíjející se trhy jsou početně významné, ať už jde o Brazílii, Čínu, Rusko nebo další. Rostou na rozdíl od Evropy nebo Severní Ameriky, kde je trh již nasycen a stagnuje, nebo klesá. Takže aby velké pivovarnické skupiny uspěly, musí působit právě v Brazílii nebo v podobných zemích.“
Pokud jde o český pivní trh, vykazuje a zřejmě i vykazovat bude obdobný vývoj jako na Západě, tedy pozvolný pokles nebo stagnaci spotřeby piva na hlavu.
„Český trh už je nasycen, s naší spotřebou už víceméně není kam moc růst. Po krizi nám mohou pomoci opět turisté, kteří hrají čím dál větší roli na tuzemské spotřebě. Takže musíme se modlit k tomu, aby se jich vrátilo co nejvíce,“ řekl analytik společnosti Cyrrus Karel Potměšil.