Od 1. května 2025 se mění pravidla pro placení rozhlasového poplatku. Více informací zde.

Pivovarům vzrostly prodeje. V oblibě jsou hlavně ovocná piva

Českým výrobcům piva se daří. Prodeje loni zvýšila většina velkých společností, růst zaznamenaly také menší pivovary.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Výčep (ilustr.obr.)

Výčep (ilustr.obr.) | Foto: Fotobanka stock.xchng

Pivovarům Staropramen se loni zvýšil odbyt o čtyři procenta na zhruba tři miliony hektolitrů. Oproti loňsku se více prodávaly značky Staropramen i Braník. Pivaři měli loni větší zájem také o Budweiser Budvar. Jeho odbyt vzrostl o pět procent.

A Plzeňský Prazdroj prodal celkově 9,9 milionu hektolitrů piva. To je téměř stejný objem jako v loňském roce.

Přehrát

00:00 / 00:00

O výsledcích českého pivovarnictví mluvil Jan Beneš

Většině pivovarů se daří na českém trhu. Potvrzují to téměř všichni velcí hráči, jako například Budějovický Budvar nebo Pivovary Staropramen.

Plzeňskému Prazdroji se ale povedlo prolomit rekord v zahraničí. Loni pivovar vyvezl o tři procenta víc piva než v předchozím roce. Růst na zahraničních trzích hlásí také Pivovary Staropramen.

Perspektivní trhy na Ukrajině a v Rusku

Největší část exportu směřovala na Ukrajinu a do Ruska. K oživení na domácím trhu podle samotných firem přispěly také nové produkty, hlavně ovocná piva. To potvrdil i analytik Petr Havel:

„Nabídka se velice rozšiřuje. To je, myslím, cesta pro naše pivovary, aby mohly dál udržet objem výroby, nebo ho ještě navýšit. Samozřejmě je tady další, také docela dobrý trend, a to je postupný růst exportu.“

Pivo | Foto: Licence GNU, Tomasz Sienicki

Podle Havla se konzumace piva v Česku postupně mění, což ale pro pivovary představuje možné riziko. Piva totiž mají stále víc konkurence. Vedle vína jsou to právě ovocná piva. Pivovary je ale za konkurenční výrobky nepovažují a na trh vyrážejí s řadou nových ochucených piv.

Třeba Pivovary Staropramen loni výrazně zvýšily prodej takzvaných radlerů. Míchané nápoje z piva a ovocné šťávy loni uvedl do prodeje také Plzeňský Prazdroj.

Vedle velkých pivovarů rostou prodeje i některým menším. A stejně tak jako větší hráči na trhu sázejí také oni na ochucená piva.

O zavedení dalšího produktu uvažuje třeba pivovar Primátor, míchaný nápoj připravuje také Pivovar Vyškov. Novinky chystají i Zámecký pivovar Frýdlant nebo Pivovar Konrad ve Vratislavicích.

Milan Kopp, Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme