Pivovary už prodávají pivo jako za socialismu. Víc v lahvích než čepované

Lidé už nechodí na pivo do hospod, ale domů. Vyplývá to z údajů, které mají k dispozici pivovary. Doposud platilo, že čepované pivo a pivo lahvové prodávají pivovary půl na půl, v tomto roce už převažuje pivo v balené v láhvi nebo plastu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pivo | Foto: Licence GNU, Tomasz Sienicki

Na vlastní kůži to poznala Marie Čejková, která tento týden zavřela svoji hospodu U mrože v Plzni.

„Chodí celkem dost, ale málo pijou. Strašně je to poznat na tržbách,“ říká.

Více lahvového než čepovaného prodávaly pivovary za socialismu, po revoluci se karta obrátila, ovšem teď se lidé vrací k socialistickému zvyku.

Trend potvrzuje mluvčí i Plzeňského prazdroje Jiří Mareček. „Lidé chodí do hospod méně, a pokud přijdou, vypijí i méně piva.“

Spotřeba piva v tradičně pivařských zemích klesá. V Německu se bude dále zdražovat

Číst článek

Velké pivovary se brání výrobou nových druhů nápojů a restaurace lákají na takzvané autentické pivní prostředí. Boom zažívají minipivovary nebo mikropivovary, které obvykle vaří pivo pouze pro jednu restauraci. Dnes jich kolem 150, mají i svůj svaz.

Velcí hráči se jich ale podle Petra Samce z budějovického Budvaru nebojí. „V podstatě jsme žádný úbytek objemu prodejen nezaznamenali, protože mikropivovary nejsou pro nás přímými konkurenty, mají jiné zákazníky,“ tvrdí Samec.

České pivovary své údaje o prodeji piva zveřejňují na začátku roku, zatím situaci na trhu označují za stagnaci.

Ľubomír Smatana, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme