Plzeňský Prazdroj zdraží i čepovaná piva. Od 1. dubna bude půllitr stát o korunu víc

Plzeňský Prazdroj, největší český pivovar, zdraží od dubna půllitr čepovaného piva o jednu korunu. Půjde o všechny značky, tedy Pilsner Urquell, Radegast, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Birell v sudech a tancích. Ceny balených piv se nezmění. Informaci potvrdil mluvčí Prazdroje Zdeněk Kovář. Podle něj jsou důvodem zdražení piva rostoucí náklady na energie, obaly a suroviny v posledních měsících.

Tento článek je více než rok starý.

Aktualizováno Plzeň (Aktualizováno: 17:18 1. 3. 2022) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pivo

Plzeňský Prazdroj, největší český pivovar, zdraží od dubna půllitr čepovaného piva o jednu korunu. Půjde o všechny značky (ilustrační foto) | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

„V posledních měsících čelíme dramatickému nárůstu cen vstupů, hlavně energií, které tvoří výraznou část nákladů ve výrobě i distribuci. Výrazně rostou i ceny vstupů souvisejících přímo s pohostinstvím, například výčepní technologie, skla a dalšího vybavení, které pivovar hospodám poskytuje. Jakoukoli souvislost s konfliktem na Ukrajině naprosto odmítáme,“ uvedl Kovář.

Prazdroj končí s PET lahvemi, klesá o ně zájem. Přestal do nich plnit už také piva Kozel a Primus

Číst článek

Kvůli rapidnímu růstu vstupních nákladů už od ledna zdražily pivovary Staropramen a Budvar, společnost Heineken to zatím neplánuje. Prazdroj naposledy zvyšoval cenu většiny produktů loni v říjnu v průměru o tři procenta, poprvé po třech letech zdražil čepovaná piva.

Plzeňský Prazdroj se po dva roky pandemie koronaviru potýkal s omezeními provozu hospod a restaurací. V běžné době se v nich vyčepuje v průměru 40 procent z prodejů pivovaru na domácím trhu a zbytek se prodá v obchodech. Pivovarníkům navíc minimálně poslední půlrok zdražují hlavně energie a skleněné a plechové obaly, ale také voda i ječmen na výrobu sladu.

Prazdroj podle Kováře věří v důležitost české pivní kultury v hospodách, a proto je dlouhodobě podporuje, nejvíce v posledních dvou letech. „K úpravě cen piv v sudech a tancích jsme přistoupili proto, abychom mohli v investicích a trendu zvyšování kvality pokračovat. Ceny čepovaných piv upravujeme pouze potřetí za posledních šest let,“ uvedl.

Pokles čistého zisku

Pivo zdraží. Po Plzeňském Prazdroji zvýší letos ceny i Bernard nebo Pivovary Staropramen

Číst článek

Prazdroj každoročně investuje do rozvoje tuzemských hospod a restaurací stovky milionů korun. V posledních dvou letech pandemie podle Kováře to ještě zintenzivnil.

„V podpoře gastro segmentu budeme pokračovat nadále. Letos se soustředíme zejména na školení personálu, zvýšení kvality služeb a lepší vybavení hospod včetně snižování nákladů na jejich provoz,“ uvedl mluvčí.

Půllitr prémiového piva Pilsner Urquell, „plzeňská dvanáctka“, se teď v plzeňských restauracích prodává za 42 až 61 Kč. Ve velkoobchodu s nápoji, například v Prodejně piva Plzeň - Vodrážka a Vodrážka, vyjde na 27,40 Kč, pokud si zákazník koupí klasický padesátilitrový sud. S menším objemem sudového obalu se cena půllitru zvyšuje.

Prazdroji klesl předloni čistý zisk o pětinu na 3,8 miliardy korun. Tržby se meziročně snížily o více než miliardu korun téměř na 16 miliard Kč. Hlavním důvodem nižších hospodářských výsledků bylo dlouhodobé uzavření a omezení provozu pivnic vinou pandemie a s tím spojený nižší prodej piv. 

Pivovar prodal v roce 2020 v ČR a v cizině 11,2 milionu hektolitrů piva, meziročně o 4,2 procenta méně. Prodej v ČR klesl meziročně o osm procent na 6,69 milionu hektolitrů, v cizině vzrostl o jedno procento na 4,52 milionu hektolitrů.

České pivovary zažily úspěšnější léto, než bylo loňské. Vyhráno ale nemají, lidé se do hospod vrací pomalu

Číst článek

Loňské prodeje zveřejní pivovar na přelomu dubna a května a finanční výsledky předchozího roku většinou odhalí koncem června. Plzeňský Prazdroj vlastní od roku 2017 japonská skupina Asahi Group Holdings.

Společnost Heineken, pod kterou patří například pivovary Starobrno, Krušovice nebo Zlatopramen, v současnosti zdražování neplánuje. „Budeme ceny vstupů nadále sledovat a případně je zohledníme v naší strategii,“ sdělila mluvčí společnosti Dita Vašíčková.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme