Plzeňský Prazdroj převezmou Japonci. Prodej pivovaru posvětil Brusel

Japonský pivovar Asahi získal souhlas Evropské komise k odprodeji plzeňského pivovaru Prazdroj, který by měl převzít k 31. březnu. Společně s ním společnost kupuje i dalších pět pivovarů ve střední Evropě. Celkem za ně zaplatí 200 miliard korun.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Plzeňský Prazdroj. Rok zapojení do systému EAN (European Article Number) 1984 | Foto: Archiv GS1 Czech Republic

Japonský pivovar Asahi, který v prosinci loňského roku vyhrál soutěž o nákup Plzeňského Prazdroje, nejdříve potřeboval souhlas Evropské komise. Ten podle serveru Lidovky.cz nyní má, a proto už mu v cestě k plzeňskému pivovaru nic nestojí.

„Mohu potvrdit, že souhlas byl udělen. Předpokládáme, že změna v ovládání se uskuteční v pátek 31. března. Prvním pracovním dnem nové organizace tedy bude pondělí 3. dubna,“ vyjádřila se pro server mluvčí Prazdroje Jitka Němečková.

Rok od návštěvy Si Ťin-pchinga: čínské investice v Česku rostou, obchodní bilance ale stagnuje

Číst článek

Asahi Group Holdings, 12. největší výrobce piva na světě, nabídl loni v prosinci za pivovary v ČR, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a Slovensku v konkurenci sedmi zájemců nejvyšší cenu. V soutěži o koupi byla také česká investiční skupina PPF.

Japonci už dříve uvedli, že plzeňský Pilsner Urquell považují za velmi silnou prémiovou značku. Podle pivovarských odborníků je odkup Prazdroje a dalších východoevropských značek SABMilleru japonskou skupinou pro plzeňský pivovar dobrou zprávou.

Plzeňský Prazdroj kupují Japonci. Pivovar Asahi převezme východoevropské značky SABMilleru

Číst článek

Společnost Asahi byla založena v Ósace už koncem 19. století. Skupina Asahi Group Holdings pak vznikla v roce 1949, v současnosti zahrnuje výrobu piva, alkoholických a nealkoholických nápojů a některých druhů potravin. Pivovar Asahi Breweries je s podílem zhruba 38 procent na trhu největším pivovarem v Japonsku.

Kvůli poklesu spotřeby piva v Japonsku v posledních 20 letech (z důvodu úbytku obyvatelstva či kvůli vzrůstající oblibě vína) hledá Asahi další akvizice ve světě. V minulých letech firma investovala například v Austrálii, na Novém Zélandu nebo v Číně. Tržby Asahi Group Holdings v loňském roce vzrostly o čtyři procenta na 1,86 bilionu jenů (415 miliard korun). Celkem zaměstnávají v 83 továrnách ve světě přes 22 200 zaměstnanců.

V Česku nejsou Japonci nováčkem, již 16 let v Praze vzniká nejpopulárnější značka Asahi - Super Dry, která míří do celé Evropy. Pro Japonce ji vaří konkurent Prazdroje, Pivovar Staropramen. V roce 2012 Asahi neúspěšně usilovala o převzetí skupiny StarBev, jejíž vlajkovou lodí byly tuzemské Pivovary Staropramen.

ČTK, dbr Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme