Po krachu SkyEurope je míst v letadlech stále víc než pasažérů

Krach letecké společnosti SkyEurope poškodil tisíce cestujících, kterým zůstaly v rukou bezcenné letenky. Na evropském leteckém nebi ani na letišti v Praze se toho ale zase tolik nezměnilo. V současné ekonomické krizi nabídka spojení a míst v letadlech stále vysoko překračuje zájem cestujících.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letiště Praha - odletová hala. Ilustrační foto

Letiště Praha - odletová hala. Ilustrační foto | Foto: Tomáš Adamec

SkyEurope byly na pražské Ruzyni po Českých aeroliniích druhou největší společností. Jejich odchod nicméně podle mluvčí Letiště Praha Evy Krejčí neznamená žádný zásadní propad odbavených pasažérů.

Přehrát

00:00 / 00:00

Situace v letecké dopravě po krachu SkyEurope

"Podíl společnosti SkyEurope na počtu odbavených cestujících na Letišti Praha se postupně zmenšoval. Zatímco v loňském roce tato společnost přepravila asi deset procent cestujících, letošní podíl je okolo pěti procent. Provoz tohoto dopravce postupně přebírají ostatní aerolinky," uvedla Krejčí.

Přesto se letiště snaží přilákat do Prahy nové letecké společnosti. Jedná mimo jiné o dálkové lince ze Středního východu, která by měla na Ruzyni přivést lukrativní přestupující pasažéry.

Konkurence na Ruzyni posiluje

Od letošního jara létá z Prahy nízkonákladová společnost Wizz Air. Maďarské aerolinky vycítily šanci v době, kdy se SkyEurope dostaly do problémů s flotilou. Oznámily tehdy útok na pozici nízkonákladové jedničky v Praze, kterou držely právě SkyEurope. Dobyly ji a ještě upevňují.

"Rozšiřujeme své operace na pražském letišti, počet frekvencích na našich pěti linkách zvyšujeme na jedenáct. Na jaře příštího roku na naší základnu na Ruzyni přidáme třetí letadlo, což nám umožní zavést další linky," potvrzuje šéf Wizz Air Jószef Váradi.

Pádu SkyEurope využívají i další konkurenční firmy. Například nízkonákladový dopravce Smart Wings začal létat do Paříže každý den dvakrát a přidal i lety do Říma. Počet míst, kam mohou cestující z Prahy letět, se tak nijak nesníží.

"Řada dopravců tyto destinaci nabízí. Bohužel ne vždy jsou to přímé lety, mohou to být i lety s přestupem. Z pohledu prodejců letenek přece jen dochází u řady klientů k vetší obezřetnosti než dosud, čili je trend jít spíše na vyšší cenu, ale mít větší jistotu," připomíná ředitel agentury Fly United Jan Štilec.

Právě prodej příliš levných letenek doprovázený spoustou zlevňovacích akcí byl jednou z hlavních příčin krachu SkyEurope.

Jaroslav Skalický, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme