Počet hvězdiček si určují samy hotely. Podnikatelé v cestovním ruchu chtějí změnu

Stanovení jednotné klasifikace úrovně hotelů by přivítala celá řada klientů i cestovních kanceláří. V současné době si totiž každé zařízení určuje počet hvězdiček, kterým svou úroveň označí, samo. Mnoho turistů tak čeká nepříjemné překvapení nebo dokonce zkažená dovolená.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hotel Kokořín | Foto: Hotel Kokořín

„Žádná mezinárodní zákonná norma pro určování kategorie hotelů neexistuje. Každá destinace reguluje kategorizaci hotelů podle svých národních předpisů,“ upřesňuje Kateřina Petříčková z profesní asociace cestovních kanceláří a agentur.

Tato situace nahrává případným sporům o to, jestli byla dovolená na deklarované úrovni. Zejména v některých destinacích se standardy liší od středoevropské představy. Cestovní kanceláře si proto často vypomáhají vlastním značením, aby klientům přiblížili skutečný stav:

„Například formou různých symbolů, jako jsou lodičky, hodnotí i kritéria toho hotelu, jeho polohu, kvalitu poskytovaných služeb, doplňkové služby, bohatost stravy a tak dále.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž Zuzany Vlčkové o potřebě jednotné klasifikace hotelů

O jasně srozumitelné a jednotné označování stojí podle prezidenta profesního sdružení Václava Stárka i Asociace hotelů a restaurací:

„My jsme v současné době v jednání jednak s ministerstvem pro místní rozvoj, jednak připravujeme takový návrh do parlamentu. Chtěli bychom to projednat s poslanci, protože se domníváme, že by měla existovat jednotná klasifikace, která by byla povinná pro všechny hotely.“

Taková klasifikace už podle Stárka existuje. „Je to klasifikace Hotelstars Union, která nefunguje jen v České republice, ale má ji zavedenou už dvacet států Evropy včetně Švýcarska a Německa. Garantuje zákazníkům, že vybavenost hotelu odpovídá stejným podmínkám jak u nás, tak i v ostatních státech, které tu klasifikaci mají.“

Sami hoteliéři doufají, že by jednotné normy pomohly vymýtit nekalou konkurenci ve formě nadsazování klasifikace ubytování.

Zuzana Vlčková, dab Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme