Podle průzkumu začínají být lidé v otázce rodinných financí odpovědnější
Většina lidí si vybírá finanční produkt podle účelu. Vyplývá to z průzkumu, který pro Zlatou korunu koncem února provedla společnost Ipsos tambor. Účel je rozhodující pro 75 procent respondentů. Na druhém místě je výše poplatků a cena za produkt, které preferuje 62 procent Čechů. Pro více než polovinu lidí je nejdůležitější kriterium výše úrokových sazeb a pro dvě pětiny hraje největší roli jméno a pověst finanční instituce.
Podle ředitele fóra Zlatá koruna Pavla Doležala se lidé začínají chovat racionálněji a odpovědněji než dříve:
„To, že naprostá většina lidí si uvědomuje nutnost šetřit, je velmi pozitivní. Lidé si uvědomují svoji zodpovědnost. Na druhou stranu se jasně ukazuje, že lidé velmi špatně rozumějí finančním produktům a je tady určitá pohodlnost a neochota více se finančně vzdělávat.“