Pojišťovna Direct oznámila stažení z českého trhu

Pojišťovna Direct v Česku končí. Dnes oznámila, že nebude prodávat nové pojistné smlouvy, postupně svou činnost utlumí zcela. Pojišťovna potvrdila, že jde o strategické rozhodnutí jejího stoprocentního vlastníka, britské společnosti RSA.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Rozpočet. Ilustrační foto

Rozpočet. Ilustrační foto | Foto: Free Digital Photos, jannoon028

Důvodem utlumení činnosti pojišťovny Direct v Česku jsou podle jejího vyjádření nepříznivé podmínky na českém pojistném trhu. Britská společnost RSA došla k závěru, že nemá šanci získat tolik zákazníků, kolik by chtěla.

Současné smlouvy jsou platné i nadále. Potvrdil to v Ozvěnách dne výkonný ředitel České asociace pojišťoven Tomáš Sýkora.

Přehrát

00:00 / 00:00

Pojišťovna Direct oznámila stažení z českého trhu. O tématu jsme v Ozvěnách dne mluvili s výkonným ředitelem České asociace pojišťoven Tomášem Sýkorou.

„Stávající klienti pojišťovny Direct nemají důvod k obavám, jejich smlouvy platí. Je tam uzavřen dvojstranný vztah a minimálně do doby platnosti musí pojišťovna Direct vyplácet veškeré závazky, které z těchto smluv plynou,“ uvedl. Po vypršení platnosti smluv se ale už neobnoví.

Pojišťovna vstoupila na český trh v polovině května 2007 s přímým prodejem autopojištění. Nejdříve nabízela povinné ručení, které pak doplnila o havarijní pojištění. V dubnu 2009 rozšířila nabídku o pojištění majetku a odpovědnosti občanů a od loňského podzimu nabízí klientům také cestovní pojištění.

Sýkora uvedl, že podobný případ, kdy by se pojišťovna takovýmto způsobem stahovala z českého trhu, nepamatuje, ale v zahraničí je to podle něj běžné.

„V ČR se většina pojišťoven ‘stahovala‘ způsobem prodeje své pojišťovny jiné pojišťovně. V zahraničí je to ale běžná věc, kdy si vlastník vyhodnotí, že obchodní výsledky projektu nejsou takové, jaké si na začátku představoval a prostě se z projektu stáhne,“ uvedl.

Pojišťovna Direct jednou z prvních pojišťoven v Česku bez kamenných poboček, prodávala výhradně prostřednictvím telefonu a internetu.

„Češi jsou poměrně konzervativní národ, a byť můžeme získat něco levněji, chceme často fungovat tradičním způsobem. Pojišťovna Direct tady vyzkoušela marketingový projekt online prodeje, a jak se ukazuje, nebyla schopná tímto způsobem získat dostatek zákazníků,“ uvedl.

Renáta Prátová, Martin Hromádka, bre, Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme