Pojišťovna Direct oznámila stažení z českého trhu
Pojišťovna Direct v Česku končí. Dnes oznámila, že nebude prodávat nové pojistné smlouvy, postupně svou činnost utlumí zcela. Pojišťovna potvrdila, že jde o strategické rozhodnutí jejího stoprocentního vlastníka, britské společnosti RSA.
Důvodem utlumení činnosti pojišťovny Direct v Česku jsou podle jejího vyjádření nepříznivé podmínky na českém pojistném trhu. Britská společnost RSA došla k závěru, že nemá šanci získat tolik zákazníků, kolik by chtěla.
Současné smlouvy jsou platné i nadále. Potvrdil to v Ozvěnách dne výkonný ředitel České asociace pojišťoven Tomáš Sýkora.
Pojišťovna Direct oznámila stažení z českého trhu. O tématu jsme v Ozvěnách dne mluvili s výkonným ředitelem České asociace pojišťoven Tomášem Sýkorou.
„Stávající klienti pojišťovny Direct nemají důvod k obavám, jejich smlouvy platí. Je tam uzavřen dvojstranný vztah a minimálně do doby platnosti musí pojišťovna Direct vyplácet veškeré závazky, které z těchto smluv plynou,“ uvedl. Po vypršení platnosti smluv se ale už neobnoví.
Pojišťovna vstoupila na český trh v polovině května 2007 s přímým prodejem autopojištění. Nejdříve nabízela povinné ručení, které pak doplnila o havarijní pojištění. V dubnu 2009 rozšířila nabídku o pojištění majetku a odpovědnosti občanů a od loňského podzimu nabízí klientům také cestovní pojištění.
Sýkora uvedl, že podobný případ, kdy by se pojišťovna takovýmto způsobem stahovala z českého trhu, nepamatuje, ale v zahraničí je to podle něj běžné.
„V ČR se většina pojišťoven ‘stahovala‘ způsobem prodeje své pojišťovny jiné pojišťovně. V zahraničí je to ale běžná věc, kdy si vlastník vyhodnotí, že obchodní výsledky projektu nejsou takové, jaké si na začátku představoval a prostě se z projektu stáhne,“ uvedl.
Pojišťovna Direct jednou z prvních pojišťoven v Česku bez kamenných poboček, prodávala výhradně prostřednictvím telefonu a internetu.
„Češi jsou poměrně konzervativní národ, a byť můžeme získat něco levněji, chceme často fungovat tradičním způsobem. Pojišťovna Direct tady vyzkoušela marketingový projekt online prodeje, a jak se ukazuje, nebyla schopná tímto způsobem získat dostatek zákazníků,“ uvedl.