Poptávka po luxusních vozech roste. Krize nekrize
Luxusní vozy jdou na odbyt. Německá automobilka BMW oznámila zvýšení meziročního prodeje svých vozů o 8 procent. Nárůst o 3 procent hlásí i koncern Daimler, který vlastní značky jako je Mercedes-Benz, Maybach či Smart. Pozadu nezůstává ani Audi z koncernu Volkswagen, které se podařilo zvýšit prodej o 24 procent.
"Poptávku táhne Asie a Latinská Amerika. Například Audi prodává letos více aut v Číně než v samotném Německu, podobně i ty ostatní značky,“ komentoval šéfredaktor Automarkers Erich Handl fakt, že luxusních automobilů se prodává stále více, i když je západní svět v ekonomické krizi.
Nárůst prodeje luxusních aut komentoval ve Světě o desáté Erich Handl, šéfredaktor Automarkers
Zatímco v minulých letech tyto značky podle Handla nepřekonávaly hranici jednoho milionu kusů prodaných aut ročně, letos už je to vysoko přes jeden milion. A některé prodaly dokonce až dva miliony vozů.
„Je to jednak samozřejmě ta vysoká poptávka v Číně, ale také v Rusku a arabských zemích, kde ti klienti, tak jak se zdražuje nafta a ropa, bohatnou a kupují drahé vozy,“ poznamenal Handl ve Světě o desáté s tím, že luxusních aut se překvapivě prodává více i ve Spojených státech.
„Je to překvapivé, protože Spojené státy jsou vývozcem té krize, ale zároveň tam neklesá poptávka po drahých autech. Evropa je na tom hůře, tady prodeje stagnují.“