Poslanci znovu schválili zpřísnění výprodejů

Sněmovna znovu schválila zpřísnění podmínek výprodeje v obchodech. Nová úprava mimo jiné ukládá řetězcům povinnost stanovit začátek a konec výprodejů. Při plošné reklamě by měly mít dostatek zboží na skladě, nebo uvést množství zlevněného zboží v jednotlivých prodejnách.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hypermarket s parkovištěm

Hypermarket s parkovištěm | Foto: Jan Rosenauer

Novelu dnes sněmovna schválila hlasy 103 ze 137 přítomných poslanců. Poslanci tak přehlasovali Senát, který chtěl zpřísnění reklamy na výprodeje z novely vypustit.

Ministerstvo průmyslu a obchodu novelu zákona o regulaci reklamy vypracovalo i kvůli problémům s novoročními výprodeji v řetězcích, které některé zlevněné výrobky vůbec neměly na skladě. Poslanci novelu poprvé schválili v říjnu.

"Řetězce budou povinny informovat zákazníka při velkoplošných reklamách na slevu, kolik toho zboží mají na skladě, nebo jak dlouho bude toto zboží prodáváno," řekl tehdy novinářům ministr průmyslu a obchodu Milan Urban (ČSSD).

V Senátu ale v listopadu převážil názor, že některé pasáže v novele jsou nejasné. "Pokud je (občan) nesvéprávný a nechá se nalákat reklamou na fotoaparáty, kde si lidé lámou ruce a v tom krámě mají už jenom tři kusy, protože jich víc neměli, pak je to jeho problém. On to udělá třikrát nebo čtyřikrát a pak už bude opatrný," uvedl například senátor Jaroslav Kubera z ODS.

Ministr Urban byl z dnešního jednání sněmovny omluven, v Senátu ale tuto kritiku odmítl. "To je prostě pokus o to, aby letáky na výprodeje se používaly jenom v případě, že zboží je k dispozici. Myslím si, že takové slušné zacházení si český zákazník zaslouží," uvedl. Většina sněmovny dnes dala Urbanovi za pravdu a schválila původní variantu.

Řetězcům se novela nelíbí, nicméně jednatel společnosti Globus Petr Vyhnálek Radiožurnálu řekl, že nová právní úprava fungování jejich společnosti neovlivní. "Tento zákon nepřináší prakticky nic nového do předpisů nebo norem jak zacházet s reklamou a výprodeji a samozřejmě se jím budeme řídit, protože to opravdu žádný problém není," uvedl.

Není jisté, zda přísnější podmínky pro slevy se dotknou už povánočních výprodejů - předlohu totiž ještě musí posoudit prezident.

Jitka Hanžlová, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme