Pošta varuje před podvodníky, kteří žádají zaplacení údajných nedoplatků SIPO

Česká pošta varuje před podvodníky, kteří se pokoušejí od lidí přes e-mail vylákat peníze za údajný nedoplatek služby SIPO. Lidé by na tyto výzvy neměli v žádném případě reagovat. Pošta už podala trestní oznámení na neznámého pachatele.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká pošta (iliustrační foto)

Česká pošta (iliustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

„Na Českou poštu se obrátilo několik klientů s tím, že dostali podvodný e-mail, který je vyzývá k zaplacení nedoplatků SIPO. Chtěli si tyto údaje ověřit, protože si nebyli vědomi toho, že by něco nezaplatili,“ popisuje mluvčí České pošty Marta Selicharová.

„My jsme zjišťovali, o jakou adresu se jedná, a zjistili jsme, že tento e-mail opravdu nezasílá Česká pošta. Upozorňujeme tedy všechny klienty, aby na e-mail doplatkysipo@seznam.cz nereagovali a rozhodně žádné peníze neplatili,“ upozorňuje mluvčí.

Podvodník se v e-mailu označuje jako Lubomír Franek a požaduje zaplacení na účet, jehož číslo je v mailu. Česká pošta však takové e-maily o nedoplatku SIPO neposílá, ani nepoužívá e-maily s koncovkou seznam.cz.

Podvodné e-maily jsou posílány z adresy doplatkysipo@seznam.cz, autor se označuje jako Lubomír Franek. Lidé by na výzvu neměli reagovat a rovnou ji přeposlat České poště na e-mail info@cpost.cz.

Pokud klienti pošty takovou zprávu dostanou, měli by zavolat na callcentrum pošty nebo zajít na nejbližší pobočku. Pracovníci všech poboček jsou o novém podvodu už informováni a vědí, co mají dělat a jak klientovi poradit.

Mluvčí pošty Marta Selicharová zároveň klienty prosí, aby jim podezřelý mail přeposlali na adresu info@cpost.cz. Pošta totiž podává trestní oznámení na policii a tyto maily budou součástí trestního oznámení.

Podvodníci ovšem obtěžují lidi také osobně. Pošta zjistila, že obcházejí domy a tvrdí, že jsou zaměstnanci pošty a chtějí po lidech zaplatit nedoplatek SIPO. I zde pošta radí – neplatit nic v hotovosti a důkladně si prověřit totožnost člověka, který nějaké rozhodnutí a peníze na místě vyžaduje.

Pozor si lidé musí dát i na to, když jim někdo tvrdí, že něco udělali špatně, něco přehlédli či se změnily podmínky a nabízí rychlou nápravu. Před tím nedávno varoval Energetický regulační úřad, který se setkal s případy, kdy neznámí muži oslovují především seniory s historkou, že jejich smlouva na dodávku elektřiny obsahuje chyby. Za jejich odstranění nebo dokonce jen za upřesnění smlouvy požadují částky v řádech tisíců korun, dokonce až 19 tisíc korun v hotovosti.

Jitka Hanžlová, Mirko Kašpar Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme