Potravinářská komora propaguje potraviny s evropským certifikátem kvality

O tom, které české potraviny získaly od Evropské unie certifikát kvality, nemají čeští zákazníci většinou ani tušení a z obalů potravin znají obvykle jen tuzemskou značku Klasa nebo Regionální potravina. Potravinářská komora to teď chce změnit a evropské označení kvality potravin chce dostat do širokého povědomí Čechů a Češek.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

cena pro 1. kolo

cena pro 1. kolo | Foto: Alena Palečková

Tradiční recepturu a regionální původ oceňují zákazníci po celé Evropě už u téměř čtyř desítek českých potravin.

Čeští zákazníci evropské označení kvalitní potraviny na obalu nepoznají, zájem o něj ale v krátkém průzkumu projevili. Potvrzují tak trend posledních let – lidé se více zajímají o to, co jedí, a více než cena je stále častěji zajímá kvalita potravin.

„Řádově to máme přes 30 výrobků z České republiky – jihočeská niva, špekáčky, spišský salám, olomoucké tvarůžky a další,“ vyjmenovává prezident Potravinářské komory Miroslav Toman některé tuzemské výrobky, které zatím prestižní ocenění získaly.

Přehrát

00:00 / 00:00

Evropské certifikáty potravin představila Veronika Neprašová

Získat jedno z označení přitom obvykle trvá i několik let. Evropské certifikáty jsou tři, české dva – Klasa a Regionální potravina.

„Rozdíl mezi českými značkami je v tom, že Klasa podporuje kvalitní české výrobky, Regionální potraviny podporují výrobky z určitého regionu v menším a mají specifická pravidla pro výrobce i pro prodej,“ vysvětluje Miroslav Toman.

Jednou z evropských značek je Zaručená tradiční specialita. Tou se může stát i takový výrobek, který v neměnné podobě vyrábějí ze stejných surovin alespoň 25 let. Podle této tradiční receptury ho pak můžou vyrábět kdekoli na světě.

„U těch dvou zbývajících značek – Chráněného označení původu a Chráněného zeměpisného značení – je přímá návaznost na vymezený region a žádný výrobce z jiných částí Evropské unie je nemůže vyrábět jinde,“ popisuje Jan Katina z Českého svazu zpracovatelů masa.

Všechny tři evropské značky pro kvalitní potraviny bude Potravinářská komora propagovat v následujících letech prostřednictvím nejrůznějších kampaní.

Lucie Maňourová, Veronika Neprašová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme