Používáte na Facebooku slova jako nikdy a vždycky? V Británii můžete mít vyšší povinné ručení

Jedna britská pojišťovací společnost se rozhodla stanovovat výši povinného ručení pro nové řidiče podle analýzy facebookového profilu. Příliš sebevědomí řidiči platí vyšší povinné ručení, informoval deník The Guardian.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Facebook

Facebook | Foto: Fotobanka Pixabay | Zdroj: Pixabay

Britská pojišťovna Admiral používá analýzu facebooku pro nováčky, u kterých neví, jak jsou v autě spolehliví.

Novopečení řidiči, kteří používají silná a sebevědomá slova, považuje pojišťovna za potencionálně nebezpečné. Tito lidé často používají výrazy jako nikdy nebo vždycky a ještě svůj status zvýrazní vykřičníky.

'Bleší trh' na Facebooku? Síť chce konkurovat Amazonu nebo eBay

Číst článek

Naopak ti, kteří působí zodpovědně, ušetří až tisíce liber. Tito uživatelé jdou podle pojišťovny důkladní, nedomlouvají si srazy, ale vytvářejí události s jasným časovým údajem.

Podle serveru iDnes podobnou taktiku české pojišťovny nechystají. Pro české společnosti jsou ale sociální sítě také důležité. Některé pojišťovny je používají třeba v případě vyšetřování pojistných podvodů. Minimálně si ověřují, jestli byl klient skutečně na místě, které uvádí, a ne podle sociálních sítí někde úplně jinde.

Proti postupu pojišťovny se ale postavil Facebook, který konstatoval, že společnost porušila pravidlo o ochraně osobních údajů, informoval portál The Guardian. Facebook dále uvedl, že soukromí uživatelů je „nanejvýš důležité“. Proto pojišťovna Admiral musela od svého plánu upustit.

Pavlína Nečásková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme