Povánoční výprodeje se zlevněným oblečením či elektronikou zvolna končí

Výprodeje a slevy u obchodníků pomalu končí. Podle posledních údajů internetových vyhledávačů slev padaly ceny v e-shopech po Vánocích v průměru o 19 procent. Největší zájem o zlevněné zboží byl v pondělí 28. prosince. Češi ve výprodejích nakupují hlavně elektroniku, mobily, oblečení a hračky. Velký zájem hlásí prodejci o rozbalené zboží. Tedy takové, které pod vánočním stromkem nový majitel rozbalil, ale vrátil ho zpět do obchodu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Povánoční slevy, výprodej (ilustrační foto)

Povánoční slevy, výprodej (ilustrační foto) | Foto: Martin Karlík

Ceny zboží při výprodejích klesaly o 20, 30, 50, ale třeba až o 80 procent.

Využil toho i Tomáš z Prahy, který v obchodě s elektronikou kupoval do práce reproduktory a kameru na sledování skladu. „Oboje to zboží bylo zhruba o 1000 korun levnější na kuse, takže jsme ušetřili asi 2 000 korun,“ vypočítával.

Přehrát

00:00 / 00:00

O výprodejích natáčela redaktorka Barbora Kladivová

Podle údajů vyhledávače slev Skrz.cz byl zájem o zlevněné zboží v porovnání se stejným obdobím před rokem vyšší zhruba o pětinu. A vyšší zájem potvrzuje i mluvčí internetového prodejce Alza Šárka Jakoubková.

„Již v průběhu prvních dvou výprodejových týdnů jsme zaznamenali meziroční nárůst obratu o 30 procent. A pokud se podíváme na návštěvnost našeho webu, tak ta je i po Vánocích velmi vysoká, čísla se pohybují na úrovni prosincových návštěv,“ uvedla Jakoubková.

Největší zájem o zlevněné zboží byl v pondělí 28. prosince. Třeba prodejce Mall.cz ho však zaznamenal až o něco později.

„U nás výprodeje odstartovaly hned po Štědrém dnu, 25. prosince. Ale tím, jak zákazníci ještě mezi svátky nejsou tolik u počítačů, tak ten zájem byl největší v týdnu od 4. ledna,“ popsala mluvčí společnosti Mall.cz Michala Gregorová.

Nejvíc padaly ceny podle údajů vyhledávače slev Heuréka u oblečení – a to až o 25 procent. Zájem však měli Češi tradičně také o elektroniku, značkové oblečení a hračky.

Podle mluvčí společnosti Datart Ivy Pavlouskové lidé kupovali hlavně televize s novými technologiemi. „Tam se ta cena nejvíce pohybovala od 18 do 20 tisíc, přičemž tyto televize ještě loni bylo možno sehnat až za cenu kolem 50 tisíc,“ popsala.

Rozbalené nevadí

V posledních letech stoupá zájem Čechů o rozbalené zboží, tedy takové, které si už někdo pod vánočním stromkem rozbalil, ale nepoužité ho vrátil zpět.

„Dá se říct, že lze aktuálně sehnat i přes sto takových produktů, ať už je to móda, nábytek, elektronika či domácí spotřebiče,“ uvedl mluvčí vyhledávače slev Skrz.cz Martin Suchánek.

Podle ředitele Asociace pro elektronickou komerci Jana Vetyšky jsou výprodeje výhodné nejen pro zákazníky, ale i pro samotné obchodníky.

„Velice často potřebují uvolnit zboží ze skladu, aby bylo místo pro novinky letošního roku. Také se samozřejmě může jednat o zboží, které nebylo tak úspěšné za cenu, která byla maloobchodní, a dále, než aby to zůstalo na skladě a bylo to neprodejné, tak je to lepší prodat buďto bez zisku, nebo s menší ztrátou, ale zase vytvořit nějaký obrat,“ řekl Vetyška.

Na slevy se však mohou pokusit zákazníky nalákat i nečestní obchodníci. Česká obchodní inspekce v této souvislosti vyzývá k obezřetným nákupům. Seznam rizikových internetových prodejců si spotřebitelé můžou najít na stránkách inspekce, v záložce pro spotřebitele.

ČRo, Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme