50 miliard, 20 let a 200 km/h. Správa železniční cesty chce nový tunel mezi Prahou a Berounem

Železniční spojení mezi Prahou a Berounem chce Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) posílit. Současná, byť modernizovaná trať je přetížená a nevyhovuje potřebám dopravců. Podle plánů by po nové trati mohly jezdit vlaky až 200 kilometrů v hodině, informuje o tom deník E15.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlak na pražském Hlavním nádraží (ilustrační foto)

Vlak na pražském Hlavním nádraží (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

„Z dopravně-technologického hlediska je nejlepší nejdražší varianta, která počítá s výstavbou 26 kilometrů dlouhého tunelu mezi pražským Smíchovem a Berounem,“ řekl deníku E15 Radek Čech, ředitel strategie SŽDC.

Jako alternativa se nabízí vystavení kratších tunelů mezi Radotínem a Berounem či Řevnicemi. Z evropských fondů se v minulosti dotaci získat nepodařilo, státní podnik by tak do stavby měl proinvestovat až 50 miliard korun.

Přestože se počítá s maximálně dvousetkilometrovou rychlostí, zrychlí podle Čecha nová trať cestu do Plzně a do Berouna. 

„Je to dané souběhem nákladní a osobní dopravy, rychlejší variantu – tři sta kilometrů v hodině pro osobní vlaky – vůbec neřešíme. Tunel by pak nemohly využít nákladní a některé regionální vlaky,“ vysvětlil Čech pro E15.

Podle německého partnera SŽDC Deutsche Bahn Netz zabere výstavba takové stavby dvacet let.

rez Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme