50 miliard, 20 let a 200 km/h. Správa železniční cesty chce nový tunel mezi Prahou a Berounem
Železniční spojení mezi Prahou a Berounem chce Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) posílit. Současná, byť modernizovaná trať je přetížená a nevyhovuje potřebám dopravců. Podle plánů by po nové trati mohly jezdit vlaky až 200 kilometrů v hodině, informuje o tom deník E15.
„Z dopravně-technologického hlediska je nejlepší nejdražší varianta, která počítá s výstavbou 26 kilometrů dlouhého tunelu mezi pražským Smíchovem a Berounem,“ řekl deníku E15 Radek Čech, ředitel strategie SŽDC.
Jako alternativa se nabízí vystavení kratších tunelů mezi Radotínem a Berounem či Řevnicemi. Z evropských fondů se v minulosti dotaci získat nepodařilo, státní podnik by tak do stavby měl proinvestovat až 50 miliard korun.
Přestože se počítá s maximálně dvousetkilometrovou rychlostí, zrychlí podle Čecha nová trať cestu do Plzně a do Berouna.
„Je to dané souběhem nákladní a osobní dopravy, rychlejší variantu – tři sta kilometrů v hodině pro osobní vlaky – vůbec neřešíme. Tunel by pak nemohly využít nákladní a některé regionální vlaky,“ vysvětlil Čech pro E15.
Podle německého partnera SŽDC Deutsche Bahn Netz zabere výstavba takové stavby dvacet let.