Praha připravuje novou kartu pro turisty, radní čekají, že se jí prodá více než 250 000 kusů ročně

Praha spustí novou turistickou kartu od 1. ledna 2019. S ní budou moci turisté navštěvovat památky nebo jezdit MHD, vybrat si budou moci karty různé délky platnosti. Řekl to pražský radní Jan Wolf (KDU-ČSL/Trojkoalice). O názvu karty zatím nebylo rozhodnuto.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pražský hrad

Pražský hrad | Foto: zdroj: Flickr, CC BY 2.0, Jakub Soucek

Prodej karty bude sloužit k financování městské organizace Prague City Tourism (PCT). Dosud v Praze fungují Prague Card a Prague City Pass, které provozují soukromé firmy. Novou kartu pro Prahu připraví její městská společnost Operátor ICT.

Město si pro vytvoření nové karty nechalo udělat analýzu. Vyplývá z ní, že dosud vydávané karty jsou pro Prahu neperspektivní. Navíc by k nim pravděpodobně od soukromých firem nedostala autorská a vlastnická práva. Loni se těch současných prodalo asi 51 tisíc.

Třeba Amsterodam jich prodal 175 tisíc, přitom má zhruba o 600 tisíc nižší turistickou návštěvnost než Praha. Jsem přesvědčen, že naše karta bude mít potenciál prodeje 250 000 kusů, který se bude zvyšovat," řekl Wolf.

„Za kolik si budou moci turisté a na jakou délku pobytu kartu koupit, se musí teprve propočítat. Určitě ale nebude fungovat pouze v jedné délce platnosti," řekl Wolf.

Pro vytvoření projektu jsou předpokládané náklady dva miliony korun. V budoucnu by si karta na sebe měla vydělávat sama.

V budoucnu by měla být jedinou turistickou kartou, kterou bude možné použít jako jízdenku v MHD. Nyní mohou ve veřejné dopravě turisté použít kartu Prague Card od soukromé firmy. Té podle Wolfa město možnost používání v MHD odebere.

Kartu bude prodávat PCT, které připadnou peníze z prodeje. PCT je nyní příspěvková organizace, v budoucnu ji město plánuje změnit na obchodní společnost. V nové akciové firmě by pak mělo být obchodní oddělení, které by mělo mít na starosti strategii rozvoje karty.

Město se chystá v případě nové karty vytvořit její fyzickou i elektronickou podobu. Ta plastová by podle Wolfa mohla sloužit i jako suvenýr. Novou kartu by mělo vlastnit hlavní město, včetně autorských a licenčních práv.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme