Před čtyřmi lety byl výrobce BlackBerry na špici, teď se topí v problémech
Na trhu s chytrými telefony a tablety vládne v posledních několika letech neuvěřitelná konkurence. Někdejší obdivované hvězdy byznysu s mobilními zařízeními tak nezadržitelně pohasínají. Týká se to i výrobce komunikátorů BlackBerry.
Ještě v letech 2008 nebo 2009 platilo, že správný manažer má v kapse telefon BlackBerry s klávesnicí, vyřizuje s jeho pomocí e-maily a komunikuje s firmou. Po nástupu do Bílého domu používal BlackBerry i Barack Obama.
Dnes je na tom ovšem kanadská společnost Research in Motion velmi špatně. Za minulý rok odepsala skoro miliardu dolarů, její nový telefon Z10 je propadák a firma propustí čtyři a půl tisíce zaměstnanců, což je skoro polovina. Podnik navíc levně koupil jeho největší akcionář.
Kanadský výrobce se snaží udržet si stávající zákazníky, kteří postupně utíkají ke konkurenci. Dnes zveřejnil otevřený dopis, v němž uživatele ujišťuje, že BlackBerry čeká ještě dobrá budoucnost.
Se vzkazem firma vyrukovala poté, co respektovaná výzkumná společnost Gartner doporučila majitelům telefonů BlackBerry, aby se poohlédli po jiném výrobci.
Uživatele od BlackBerry odlákal jihokorejský Samsung a americký Apple. Obě společnosti prakticky ovládly trh s mobilními zařízeními. Vzájemně se sice obviňují z kopírování, jsou ale důkazem toho, že klíčem k úspěchu jsou neustálé inovace, výzkum a vývoj. A právě v této oblasti Kanaďané zaspali.