Před Vánoci hledají lidé v inzerátech dárky, slevy, ale také nové partnery
Předvánoční čas se projevuje také v tom, co lidé hledají v inzerátech a na internetu. Podle průzkumu společnosti Seznam vyhledávali podobné zboží jako vloni. Nejvíce kosmetiku, knihy, oblečení a drobnosti pro různé koníčky.
„Zajímavé také je, že nejčastěji se na internetu hledají dětské dárky, to znamená oblečení pro děti a hračky,“ popsala mluvčí Seznamu Irena Zatloukalová.
V porovnání s předcházejícími lety je znát větší zájem o dárky v podobě potravin a nápojů a také o exotické dovolené.
Na inzerát shání lidé hlavně lednice, pračky a myčky. Zajímá je i nabídka věcí zadarmo, takzvaně za odvoz.
Co lidé nejčastěji hledají před Vánoci na internetu a v inzerci, zjišťovala Jitka Hanžlová
„Změna je poměrně velká. Zatímco běžně přes rok lidé nejčastěji hledají práci, reality a zvířata, před Vánoci hledají nejčastěji bílé zboží, rubriku zdarma a do 100 korun a seznámení,“ popsal změny v inzerátech produktový specialista Annonce Petr Langer.
Pro Vánoce je důležitý i pocit souznění s někým blízkým, a obavy z osamění se tak projevují i v inzerátech.
„V rubrice seznámení nejčastěji ženy muže, protože podle všeho nechtějí být na Vánoce samy. Převaha je poměrně velká a je to zajímavé i z toho pohledu, že zatímco na webu více poptávek dávají muži, ženy to hledají přes hlídacího psa. To znamená, že si nastaví filtry a čekají, co jim přijde,“ vysvětluje Langer.
Ježíšek vede nad Santou ve vyhledávání už jen těsně
Ježíška si v našich krajích vždy držel neotřesitelnou pozici, což platí i pro vyhledávání informací kolem Vánoc na internetu. Santa Claus mu ale letos šlape na paty.
„Ježíšek stále vede v rámci hledání, nicméně už top je letos jenom o prsa. Letos hledalo Santu 44 procent lidí a Ježíška 56, loni byl poměr 32 ku 68,“ potvrzuje Irena Zatloukalová ze Seznamu.
Ale zase více než loni hledali lidé na internetu recepty na tradičního kapra a třeba inspiraci pro tvorbu adventních věnců.