Při finále amerického fotbalu se vysílaly nejdražší reklamy na světě

Finále amerického fotbalu vyhrál tým New England Patriots. Dramatické utkání v noci na dnešek sledovaly miliony amerických televizních diváků. Největší firmy na světě jim k tomu naservírovaly reklamu, za kterou zaplatily horentní sumy. Půlminutový spot o přestávce finálového utkání americké fotbalové ligy stál rekordních 110 milionů korun.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hráči týmu New England Patriots porazili ve finále amerického fotbalu tým Seattle Seahawks | Zdroj: Reuters

Ve Spojených státech je Super Bowl, jak se finále amerického fotbalu říká, tradičně nejsledovanější akcí roku. Pro Američany je to svátek, obrovská show - na stadionu, ale i v televizi.

Zápas sleduje v Americe přes sto milionů diváků - třetina tamní populace, přenáší se do desítek dalších zemí, a tomu také odpovídají ceny za reklamní časy. Přesto je každým rokem vyprodáno. A nejen to, cena je rok od roku vyšší, třicet vteřin letos stálo 4,5 milionu dolarů (v přepočtu 110 milionů korun). Bylo to o 300 tisíc dolarů víc než loni.

Hvězdný Brady dovedl Patrioty ke čtvrtému triumfu v Super Bowlu

Číst článek

Podle Daniela Köppla, šéfredaktora serveru MarketingSalesMedia, firmy neočekávají, že by se jim tak obrovské peníze, za které inzerují, vrátily. Jde především o prestiž.

„Většina zadavatelů tam reklamu umisťuje právě proto, že má pocit, že je to prestižní událost. Rozhodně ne proto, že by od toho očekávala zvýšení prodejů. Je to prostě událost, která Ameriku zvedne ze židlí. Zadavatelé to často používají třeba k tomu, když chtějí představit nový výrobek nebo ukázat změnu své komunikace. Ale není to opravdu nic, co by pomáhalo prodejům.“

Hráči týmu New England Patriots porazili ve finále amerického fotbalu tým Seattle Seahawks | Foto: Reuters

Reklamní spoty při Super Bowlu jsou nejen nejdražší, ale i nejlepší. Bývají vtipné a neotřelé, lidé je sdílejí a komentují na sociálních sítích. A i když jsou tak drahé, firmy se obvykle nespokojí s třiceti vteřinami, ale vyrábějí spoty o délce jedné minuty až minuty a půl.

Jsou to často příběhy, které mají co nejvíc oslovit diváky. Často v nich vystupují zvířátka. Například Mercedes se letos inspiroval známou bajkou o želvě a zajíci.

Diváci letos také viděli reklamu na BMW, pivo Bud Light nebo přírodní hamburger, který prezentovala vnadná modelka. Z některých studií dokonce vyplývá, že významná část diváků si televizi při finále amerického fotbalu pustí právě kvůli reklamám.

Jaroslav Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme