Přímé lety z Prahy do USA skončily, cesta s přestupem se protáhne

Česko po dlouhé době nemá žádné přímé letecké spojení s Amerikou. Dosud ho zajišťovala americká společnost Delta Airlines, na letošní zimu ale linku kvůli vysokým cenám paliva a malému zájmu cestujících zrušila. Cestující si mohou vybrat z mnoha dalších letů s přestupem, cesta se jim ale protáhne.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Křesla mají nastavitelné opěrky hlavy, v letadla jsou také mnohem větší okna než obvykle

Křesla mají nastavitelné opěrky hlavy, v letadla jsou také mnohem větší okna než obvykle | Foto: Jaroslav Skalický

Delta létala mezi New Yorkem a Prahou od roku 2009. Nahradila České aerolinie, které na této trase prodělávaly i při plně obsazeném letadle.

Letecká doprava do New Yorku je specifická tím, že je na ní obrovská konkurence a mohou na ní vydělávat jen společnosti, které mají dost cestujících v byznysu, kde jsou dražší letenky.

Přehrát

00:00 / 00:00

O alternativních cestách do USA mluvil Jaroslav Skalický

O cestující Delty se teď přetahují další aerolinky. Místo zhruba devítihodinového přímého letu je ale čeká přestup, který cestu protáhne.

„Cestující z České republiky přiletí do Bruselu na stejný terminál, ze kterého potom pokračují dál na naše dálkové linky. Přesto je nutno počítat s hodinou a půl až dvěma a půl hodinami. Doba letu pro cestujícího vyjde přibližně na 12,5 hodiny,“ říká o letu z Prahy do New Yorku přes Brusel Jana Valešová, ředitelka pražské kanceláře Brussels Airlines.

Další možná spojení vypočítává Stanislav Zeman, ředitel pro letecký obchod na pražském letišti: „Spojení do Severní Ameriky je nejideálnější v kombinaci Českých aerolinií s aliančními partnery ze Sky Teamu, především je to Delta Airlines, KLM a Air France. Jsou také velmi dobrá spojení s British Airways v kombinaci s American Airlines.“

„A pochopitelně Lufthansa, jeden z největších hráčů na trhu, zajišťuje mezi přestupními body v Německu, Mnichovem a Frankfurtem, až 60 spojení týdně do New Yorku,“ upozorňuje Zeman.

Prestižní linka

S Lufthansou a Air France si cestující mohou vybrat linku, na které létá největší letadlo na světě, Airbus A 380. A přes Varšavu se můžou lidé vydat do Ameriky na palubě nejmodernějšího stroje současnosti, Boeingu 787 Dreamliner.

„Máme spojení do všech tří destinací v Americe. Cestující z Prahy mají spojení do Ameriky s tranzitem ve Varšavě 30 až 50 minut, je to velmi krátká doba pro čekání na letišti ve Varšavě,“ potvrzuje zástupkyně společnosti LOT v Praze Jolanta Bednárčik.

Letiště Praha Ruzyně | Foto: Filip Jandourek

Pro aerolinky je linka do New Yorku prestižní. Nasazují na ni nejlepší letadla a do byznys třídy dávají sedadla, která se dají roztáhnout na lůžko.

„Předělávali jsme jak byznys třídu, tak ekonomickou třídu, a obě kabiny jsou nyní v souladu s nejšpičkovějšími mezinárodními standardy a poskytují pohodlí včetně elektronických a technických zařízení a velkého prostoru na kolena,“ potvrzuje Jana Valešová z Brussels Airlines.

Americká Delta chce do své sítě Prahu vrátit od letního letového řádu, tedy od dubna.

Jaroslav Skalický, mka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme