Příspěvky na dojíždění chce MPSV otestovat v krajích s vysokou nezaměstnaností

Nezaměstnanost v Česku klesla letos na rekordní úroveň. Pohybuje se kolem šesti procent. V některých regionech je ale stále podstatně vyšší, a ministerstvo práce a sociálních věcí chce proto lidi z těchto krajů motivovat, aby si hledali práci i dál od svého bydliště. Lidé by tak mohli dostávat příspěvky na dojíždění.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

České dráhy představily moderní motorový vůz Regio-Shuttle RS1

České dráhy představily moderní motorový vůz Regio-Shuttle RS1 | Foto: Tomáš Adamec

„Šlo by o finanční částku určenou na dojíždění. Bylo by to mimo jiné odstupňované podle toho, jak daleko člověk dojíždí,“ upřesnila ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová z ČSSD.

Ředitel odboru trhu práce na MPSV Českému rozhlasu už v říjnu řekl, že například při dojíždění na vzdálenost zhruba 50 kilometrů by úřad práce na základě dohody s nezaměstnaným uchazečem o zaměstnání mohl paušálně poskytovat částku až do výše 5000 korun.

Přehrát

00:00 / 00:00

Projekt příspěvků na dojíždění popisuje Michaela Marksová z ČSSD, komentuje je také analytik trhu práce Tomáš Dombrovský

Nebude se ale jednat o příspěvek nárokový. „Bude to skutečně posuzováno individuálně. Určitě bude podmínkou, aby měl člověk smlouvu na dobu neurčitou, aby se v pilotním začátku skutečně jednalo o to, že nebyla v místě jeho bydliště k dispozici žádná práce, a výdělek nesmí přesáhnout 1,5 násobek průměrné mzdy,“ doplnila Marsková.

Ministerstvo se chce zpočátku zaměřit zejména na regiony s vysokou nezaměstnaností. A to na kraj Moravskoslezský, Ústecký a zřejmě také Jihomoravský.

Iniciativu ministerstva práce považuje za veskrze správnou například analytik trhu práce ze společnosti LMC Tomáš Dombrovský. Přesto je ale k výsledkům projektu spíše skeptický. Ochota Čechů dojíždět za prací je totiž podle něj velmi nízká.

„Není to jen o nákladech, které jsou spojeny s dopravou samotnou. Je to především o čase. Trávit cestou do práce a z práce třeba dvě a více hodin, je už opravdu zásadní. Čas radši věnují tomu, co jim je bližší – rodině, koníčkům,“ dodal Dombrovský.

Pilotní projekt chce ministerstvo dokončit během ledna, poté ho předloží vládě.

ČRo Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme