Příští rok by se prý v západní Evropě mohlo prodat nejméně aut za posledních 20 let

Západoevropskému automobilovému trhu hrozí podle nové studie německého Centra pro automobilový výzkum hluboký propad. Prodej osobních vozů by mohl v příštím roce klesnout na dvacetileté minimum 12 milionů prodaných vozů. Podle autorů studie to bude důsledek dluhové krize.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Výroba automobilů

Výroba automobilů | Foto: Evropská komise

Pesimistické prognózy německých kolegů sdílí i Vladimír Rybecký ze serveru Autoweek.cz. Situace ve střední a východní Evropě je podle něj trochu lepší.

„Poptávka po nových autech je zde o něco vyšší, nasycení trhu není tak velké jako v západní Evropě,“ vysvětlil ve Světě o osmé na Rádiu Česko.

Studie uvádí, že nejlépe z krize vyjde německá automobilka Volkswagen, jejíž součástí je i Škoda Auto. Podle Rybeckého je to tím, že společnost dokáže na asijských trzích a především v Číně vydělat velké peníze, které si pak může dovolit investovat do podpory svých aktivit v Evropě.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Světa o osmé na Rádiu Česko byl Vladimír Rybecký ze serveru Autoweek.cz

„Může investovat i do vývoje nových modelů, takže dokáže ustát i některé věci, které jsou pro ostatní automobilky velice problematické, především to, aby udržela plnou zaměstnanost a plnou výkonnost svých výrobních závodů,“ popsal.

Upozornil také, že krize automobilového průmyslu nebude znamenat návrat do stavu v letech 2007 nebo 2008, protože trh se radikálně proměnil. Změnilo se chování zákazníků a přístup značek, a objem prodeje tak bude stále podstatně nižší než dříve.

„Zákazníci si uvědomili, že současná auta jsou mnohem spolehlivější, než byla dříve, a není už tak úplně nutné, aby si každé tři nebo čtyři roky vyměňovali a pořizovali nová auta,“ zmínil Rybecký.

Dodal, že stav automobilového průmyslu v Evropě je ovlivněn situací v Řecku a Španělsku a je zde také velká nezaměstnanost, takže existuje méně potenciálních zákazníků pro koupi nových aut.

Předpokládá však, že v zemích, kde zatím prodej aut roste, například ve Spojených státech nebo Číně, bude chování zákazníků po krizi podobné jako v Evropě.

Dana Votýpková, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme