Cena ojetin loni stoupla o pět procent. Nejprodávanější byly diesely staré v průměru 9,5 roku

Průměrná cena ojetých aut prodaných na českém trhu loni stoupla o pět procent na 234 900 korun. Nejprodávanější byly diesely s průměrným stářím 9,5 roku a nájezdem 162 tisíc km. Oznámila to v úterý Asociace obchodu ojetými automobily.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Cena ojetin loni stoupla o pět procent (ilustrační foto) | Zdroj: Profimedia

V Česku klesl kvůli uzavření provozoven a dalším omezením prodej ojetin o 53 tisíc na 707 tisíc vozů. Polovinu z nich tvořila auta historicky dovezená ze zahraničí. Průměrná doba prodeje ojetého vozu se v důsledku vládních omezení vyšplhala na 100 dní, což je meziročně o 15 dní více.

„Uplynulý rok přinesl na trhu ojetin dvě významné změny. Naučil Čechy kupovat ojetiny online a zvýšil jejich preferenci směrem k většímu zavazadlovému prostoru. Jednoduše vzrostl zájem o větší automobily, zejména kombi a SUV,“ uvedl předseda asociace Jiří Grund.

Mezi prodávanými vozy dominovala auta na naftu s podílem 55 procent. Vzrostl ale zájem o ojeté hybridní vozy. Toyota, která je vedoucí značkou v segmentu tzv. full hybridů, jich loni prostřednictvím své dealerské sítě prodala 1056, což bylo 40 procent všech prodaných ojetých toyot a přibližně o devět procent více než v roce 2019.

Auta v Česku dál stárnou, v průměru jim je víc než 15 let. V Evropě je to pátý nejhorší výsledek

Číst článek

„Zákazníci u ojetých hybridů dávají přednost prověřeným vozům přímo u dealerů. I kvůli tomu jsme loni spustili program Toyota Prověřené Vozy, v rámci kterého si mohou zájemci vyhledat online auta s garancí původu a stavu,“ uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška. Mezi nejčastější barvy patřily šedé a stříbrné vozy následované černými.

V důsledku nejisté či horší finanční situace změnilo 54 procent kupujících svůj přístup k nákupu vozu. Více než polovina z nich vůz vybírá déle, 36 procent z nich hledá levnější auto a třetina se zaměřuje více na prověření historie vozidla před jeho nákupem.

Lidé se více obávají, že by se mohli stát obětí podvodu a koupit si auto se stočeným tachometrem či zatajenou havárií.

Prodávat ojetiny online bylo do začátku prvního lockdownu loni v polovině března téměř nepředstavitelné. I největší prodejci prodávali online formou pouze jednotky vozů měsíčně. Nyní jich prodávají tisíce. Zvýšila se i úspěšnost online prodeje. Pokud v dnešní době zákazník kontaktuje prodejce, je už ve většině případů rozhodnutý ke koupi.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme