Prodej aut v Číně se v srpnu zvýšil téměř o 60 procent

Z Číny se stává automobilová velmoc. Tedy alespoň v počtu prodaných osobních aut. Tempo růstu jejich prodeje překvapilo i čínské analytiky, podle kterých měl prodej aut dosáhnout dna už v srpnu. Místo toho stoupnul téměř o 60 procent a v srpnu se v Číně prodal téměř milion vozů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Automobil. Ilustrační foto

Automobil. Ilustrační foto | Foto: Tomáš Adamec

Podle analytika společnosti Cyrrus Jana Roha má Čína potenciál prodeje dále navyšovat, byť už by to nebylo tak vysokým tempem. „Je tam nízká penetrace automobilů, což je nízký počet aut v přepočtu na tisíc obyvatel, ten je v Číně kolem třiceti a roste.“

Přehrát

00:00 / 00:00

O automobilovém průmyslu v Číně mluvil na Rádiu Česko analytik společnosti Cyrrus Jan Roh.

Roh navíc nepředpokládá, že by v nejbližších letech v Číně došlo ke stagnaci prodeje aut: „Já si myslím, že v dalších letech stagnace ještě nepřijde. Můžu říci, že tempo růstu se mírně zpomalí podle mých předpokladů. K tomu, že stagnace nepřijde mě vedou tři hlavní důvody. Prvním je nízká penetrace automobilů. Druhým jsou vládní podpory, které jsou aktuálně v platnosti a vyprší podle mých informací až na konci roku 2011. Třetím důvodem je to, že Číňanům se teď prudce zlepšuje životní úroveň.“

Z toho těží i přední světové automobilky a expandují do Číny. „U některých výrobců, můžu zmínit například Volkswagen, je vidět, že prodeje v Číně velmi slušně kompenzovaly propad prodeje v Evropě. Nefunguje to ale u všech výrobců. Podle mého zjištění musí jít o automobilku, která má v Číně už poměrně velkou část svých prodejů,“ vysvětluje analytik společnosti Cyrrus.

Zvyšování prodeje v Číně zaznamenala i česká automobilka Škoda. „Česká auta se v Číně těší oblibě. Když vezmu v úvahu růst trhu jako celku a obliba by zůstala na stejné úrovni, tak potenciál navyšování prodejů českých aut v Číně určitě je,“ doplňuje Roh.

Škoda se podle něj v Číně těší takové oblibě díky dobrému marketingu a dobrému zacílení na zákazníky.

Lenka Rafaelová, Dalibor Zíta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme