Prodej aut v Evropské unii opět klesl. Květnový odbyt byl nejslabší od roku 1993

Poptávka po nových autech v Evropské unii znovu klesá. V květnu se snížila téměř o šest procent. Celkový odbyt se tak propadl na zhruba milion aut, což je nejslabší výsledek za posledních 20 let.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nošovická automobilka Hyundai už vyrobila milion vozidel

Nošovická automobilka Hyundai už vyrobila milion vozidel | Zdroj: ČTK

Odborníci v souvislosti s klesajícím prodejem aut v Evropě stále více mluví o dluhové krizi. Domácnosti méně utrácejí, to dokazují například maloobchodní tržby v Evropské unii.

V dubnu zrychlily tržby svůj propad a domácnosti podle analytiků váhají nad nákupem drahého nepotravinářského zboží, jako jsou právě i auta. Pokles je proto citelný také v motoristickém segmentu.

Většina hlavních trhů v Evropské unii se v květnu propadla v rozmezí tří až osmi procent. Hlavní pozornost ale přitahuje Německo, které je největším automobilovým trhem, a proto se výrazně podílí na celkových statistikách. Tam byl ale květnový odbyt meziročně slabší téměř o 10 procent.

Podobný propad statistici zjistili také ve Francii nebo Itálii. Prodej se naopak zvýšil třeba ve Velké Británii, Finsku, Estonsku nebo v Belgii.

Česko se zařadilo mezi státy s výrazným poklesem, který podle Evropského sdružení výrobců automobilů přesáhl sedm procent. V květnu se na českém trhu prodalo necelých 15 tisíc aut.

V Evropě vede Volkswagen

Čísla ale nejsou podle odborníků žádným překvapením. O poklesu průběžně informuje Svaz dovozců automobilů. Prodeje v Česku jsou teď velmi nízké, oživení by mělo přijít začátkem příštího roku.

Největší zájem byl v květnu opět o značky ze skupiny Volkswagen. Například Audi v Evropské unii prodalo přes 61 tisíc aut a Škoda Auto více než 41 tisíc vozů. Odbyt automobilek je ale meziročně nižší.

Naopak Seatu se dařilo. Jeho prodej byl vyšší o 12 procent. Výrazný nárůst zaznamenala Dacia ze skupiny Renault – prodala téměř o 16 procent víc aut než ve stejném období loňského roku. Velké propady naopak měly značky Chevrolet, Peugeot nebo Alfa Romeo.

Registrace nových osobních aut v EU od února 2011 do května 2013 | Foto: ČTK

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme