Prodej fair trade výrobků v Česku prudce stoupá

Češi přicházejí stále víc na chuť nákupům na trhu s takzvanými "fair trade" výrobky. Jde o způsob obchodu, zaručující producentům z rozvojových zemí spravedlivou odměnu za jejich práci. Loni se tuzemský obrat těchto produktů vyšplhal na 80 milionů korun. To je o 60 procent víc, než v předchozím roce.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ekonomika Fair Trade klade důraz na sociální a ekologické souvislosti mezinárodního obchodu

Ekonomika Fair Trade klade důraz na sociální a ekologické souvislosti mezinárodního obchodu | Foto: Transfair Germany

Předseda Asociace pro fair trade Tomáš Bílý vidí za prudký nárůstem prodeje hlavně skutečnost, že zboží už je dostupné pro širokou veřejnost. Velkou roli podle něj hrají i výrazné kampaně, které se v této oblasti stále častěji objevují.

Přehrát

00:00 / 00:00

Předseda Asociace pro fair trade Tomáš Bílý ve večerních Ozvěnách dne

„Fair trade výrobky se už prodávají ve velkém v maloobchodních řetězcích. V loňském roce bylo 47 procent celého obratu prodáno v supermarketech a hypermarketech,“ potvrdil Bílý.

Trh fair trade dává výrobcům v rozvojových zemích příležitost, aby se uživili svojí vlastní prací. Jedná se hlavně o kávu, čaj nebo i řemeslné výrobky. V rámci běžného obchodu přitom jejich producenti pracují v nedůstojných podmínkách, často se objevuje dětská práce.

„Právě s tím se snaží fair trade vypořádat. Jsou tu i pravidla v oblasti ekologie, takže výrobky jsou ekologicky šetrnější, než běžná produkce,“ konstatoval Tomáš Bílý.

Igor Maňour, Veronika Sedláčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme