Prodej osobních aut v Česku loni stoupl o 2 procenta, na 173 tisíc

Prodej nových aut v České republice loni mírně vzrostl, na 173 tisíc aut. Nejprodávanější byla značka Škoda, která si tak udržela 30procentní podíl na trhu. Nejvíce poptávané byly malé automobily.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vozy značky Škoda (ilustrační foto)

Vozy značky Škoda (ilustrační foto) | Foto: Škoda Auto

Zatímco registrace aut v řadě evropských zemí loni padaly i o desítky procent, na českém trhu se podle tajemníka Svazu dovozců automobilů Pavla Tunkla krize ještě neprojevila.

„Vzrostly registrace o zhruba 2,4 procenta. Celoročně je to 60 procent firmy, 40 procent spotřebitele. Nicméně v minulých letech, respektive před krizí, vždycky koncem roku firmy nakupovaly výrazně více, což se nyní nestalo,“ přiblížil.

Loni také stoupla v Česku výroba osobních automobilů. Podle předběžných údajů o zhruba 10 procent.

Prodej osobních aut loni stoupl o 2,4 % na 173.282 vozů

Tomáš Medek, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme