Prodej škodovek v Česku poklesl, stále jsou ale nejprodávanější

Škoda Auto prodává celosvětově čím dál více aut, na českém trhu však její podíl mezi novými auty po delší době klesl. Podle statistik Sdružení dovozců automobilů si automobilka v prodeji nových aut za první čtvrtletí pohoršila o šest procent.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škoda Octavia Tour II

Škoda Octavia Tour II | Foto: Škoda Auto

Podíl Škody Auto na českém trhu tak klesl ke třiceti procentům. Přesto jsou škodovky nadále nejprodávanějšími auty v republice. Prodeje táhnou hlavně firemní zákazníci.

Přehrát

00:00 / 00:00

Pokles podílu Škody v Česku vysvětloval šéfredaktor serveru autoweek.cz Vladimír Rybecký

Šéfredaktor serveru autoweek.cz Vladimír Rybecký si pokles podílu Škody v Česku vysvětluje ukončením prodeje staré Octávie Tour, historicky nejúspěšnějšího modelu značky.

„Starší verze Octavia Tour se přestaly prodávat v listopadu loňského roku a nová Octavia Tour už se nenabízí s dieslovým motorem. Ztráta přesně odpovídá tomu, kolik ubylo Octávií s turbodiesly,“ upozornil Rybecký.

Statistiky ukázaly, že se čeští zákazníci přesouvají ke značkám jako je například Renault, Dacia, nebo Hyundai. Rybecký s tím ale nesouhlasí.

Prodávají se dražší verze

„Všechny modely Škody s výjimkou Roomsteru prodeje zvýšily, navíc Češi kupují dražší varianty a utrácejí tak více peněz.“

Oblast, kde škodovka v posledním čtvrtletí bodovala, byl prodej firemním zákazníkům. Především šlo značku Superb a také o Octávii.

Přední pohled | Foto: Škoda Auto

Rybecký předpokládá, že podíl Škody se bude na domácím trhu v budoucnu pohybovat kolem třiceti procent. Bude to záviset i na tom, jaké budou prodejní akce a jaké se budou nabízet nové modely.

„Pokud přijde nový model, zajímavý pro české zákazníky, může podíl hodně stoupnout. Naopak pokud budou mít konkurenční značky nová auta, budou na to zákazníci reagovat. Kolísání v rámci 2 až 3 procent je v rámci standartu a nedají se z toho dělat dalekosáhlé závěry,“ myslí si šéfredaktor serveru autoweek.cz Vladimír Rybecký.

Igor Maňour, Martina Mašková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme