Prodej škodovek v Česku poklesl, stále jsou ale nejprodávanější
Škoda Auto prodává celosvětově čím dál více aut, na českém trhu však její podíl mezi novými auty po delší době klesl. Podle statistik Sdružení dovozců automobilů si automobilka v prodeji nových aut za první čtvrtletí pohoršila o šest procent.
Podíl Škody Auto na českém trhu tak klesl ke třiceti procentům. Přesto jsou škodovky nadále nejprodávanějšími auty v republice. Prodeje táhnou hlavně firemní zákazníci.
Pokles podílu Škody v Česku vysvětloval šéfredaktor serveru autoweek.cz Vladimír Rybecký
Šéfredaktor serveru autoweek.cz Vladimír Rybecký si pokles podílu Škody v Česku vysvětluje ukončením prodeje staré Octávie Tour, historicky nejúspěšnějšího modelu značky.
„Starší verze Octavia Tour se přestaly prodávat v listopadu loňského roku a nová Octavia Tour už se nenabízí s dieslovým motorem. Ztráta přesně odpovídá tomu, kolik ubylo Octávií s turbodiesly,“ upozornil Rybecký.
Statistiky ukázaly, že se čeští zákazníci přesouvají ke značkám jako je například Renault, Dacia, nebo Hyundai. Rybecký s tím ale nesouhlasí.
Prodávají se dražší verze
„Všechny modely Škody s výjimkou Roomsteru prodeje zvýšily, navíc Češi kupují dražší varianty a utrácejí tak více peněz.“
Oblast, kde škodovka v posledním čtvrtletí bodovala, byl prodej firemním zákazníkům. Především šlo značku Superb a také o Octávii.
Rybecký předpokládá, že podíl Škody se bude na domácím trhu v budoucnu pohybovat kolem třiceti procent. Bude to záviset i na tom, jaké budou prodejní akce a jaké se budou nabízet nové modely.
„Pokud přijde nový model, zajímavý pro české zákazníky, může podíl hodně stoupnout. Naopak pokud budou mít konkurenční značky nová auta, budou na to zákazníci reagovat. Kolísání v rámci 2 až 3 procent je v rámci standartu a nedají se z toho dělat dalekosáhlé závěry,“ myslí si šéfredaktor serveru autoweek.cz Vladimír Rybecký.