Prodej vozů Škoda stoupá jak v Česku, tak i v Číně a Rusku
Škoda Auto v posledním pololetí zvýšila svůj prodej až o pětinu, celosvětově se tak dosud prodalo téměř 455 tisíc vozů, což představuje meziroční nárůst o zhruba 20 procent. Přibližně čtvrtinu vozidel prodala mladoboleslavská automobilka na největším trhu v Číně. I německé automobilky hlásí zvýšení prodeje.
Rozhodující roli asijských trhů potvrzuje i redaktor časopisu Auto motor sport Michal Štengl. „Všechny důležité továrny tam už buď mají své výrobní závody nebo je plánují v nejbližší době postavit. Je jasně vidět, že hlavní automobilový byznys se odehrává v Asii,“ tvrdí.
Právě čínský a indický trh se budou podle něho starat o to, že automobilky budou neustále zvyšovat svoji produkci i prodej.
Redaktor časopisu Auto motor sport Michal Štengl komentuje ve Světě o desáté nárůst prodeje automobilů
Škoda Auto posiluje také na českém trhu, výrazně se jí podařilo snížit ceny některých modelů. „Český trh je v tomto ohledu velmi specifický, například Škoda Fabia se cenou dostala na úroveň segmentu minivozů,“ upozorňuje Štengl.
V zahraničím prodeji chce Škoda posílit v Číně a Indii – otevírá tam čím dál více nových prodejních míst. „Poměrně úspěšná je Škoda Auto také v Rusku, kde vznikne další nový výrobní závod ve spolupráci s Volkswagenem a GAZem,“ informuje Štengl.
Nárůst prodeje hlásí i německé automobilky Volkswagen, ale i BMW nebo dokonce Porsche. Příčinu zvýšeného prodeje dražších vozů vidí Štengl v tom, že se firmy dostaly z finanční krize a chtějí obnovovat zastaralý vozový park.
„Protože mají více peněz, dovolují si nakupovat i vozy o třídu výš. Ale je to i obecný hlad po luxusních automobilech. Příkladem je automobilka Porsche, která zvýšila své prodeje o třetinu. To je u tak malého výrobce s tak drahými automobily vynikající výsledek,“ dodává.