Prodejci použitých vozů chtějí mít etický kodex. V zájmu klientů

V České republice nově vznikla Asociace prodejců použitých automobilů. Za cíl si klade především prosazení etiky v tomto druhu podnikání.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

autobazar (ilustrační foto)

autobazar (ilustrační foto) | Foto: Jan Říha | Zdroj: Český rozhlas

Právě autobazary a obchody s ojetinami totiž často nemají dobrou pověst. Známé jsou především aféry s přetočenými tachometry.

Předseda Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů Petr Přikryl ve Světě o deváté zdůraznil, že asociace bude usilovat především o zákazníky. „Rád bych vytvořil jakýsi kodex slušného chování, sdělování přesných informací.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Předseda Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů Petr Přikryl ve Světě o deváté

Za hlavní současné prohřešky považuje právě přetáčení tachometrů nebo záměrní poškození identifikátorů, například výrobního čísla. „Nezamezíte tomu nikdy. Velice často se nám, prodejcům, klade za vinu, že jsme něco změnili, ale existují i dovozci, kteří ne vždycky jsou prodejci.“

„Chceme kodex doupravit, už máme etický kodex v základní osnově stanoven, ale přiznám se, že je to příliš obecné. „Chceme veškerou činnost postavit na základech demokracie aplikovat názory členů do nějakého výstupu,“ uvedl Přikryl.

Jak v závěru zdůraznil, Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů chce ke klientům vyslat jasnou zprávu, že se na ni může obrátit. „I formou jakési asistenční služby a můžeme pomoci při rozhodování o koupi.“

Milan Kopp, Barbora Kreuzerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme